انوشیروانی: حمایت های وزارت ورزش از وزنه برداری دلگرم کننده است

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون وزنه برداری با اشاره به مشکلات پیش روی این رشته گفت: روزهای اول یک ویرانه را تحویل گرفتم اما حمایت های وزارت ورزش موجب دلگرمی ما شد.

به گزارش ایرنا، سجاد انوشیروانی گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که با وجود افتخارات بیشمار وزنه برداری در دهه های گذشت، آنگونه که باید به این رشته توجه نشده است. من در روزهای نخست مسوولیتم در فدراسیون با یک ویرانه روبرو شدم و واقعیت های اسفناک وزنه برداری اشکم را درآورد. البته این شرایط تنها برای تیم ملی نیست بلکه در تمام استان ها نیز با این مشکلات مواجه هستیم.

دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن با اشاره به حمایت های وزیر ورزش و جوانان از وزنه برداری افزود: مواجه شدن با تمام این مشکلات شاید موجب دلسردی می شد اما حمایت های حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان موجب شد تا کار را ادامه دهم. در واقع وزارت ورزش توانست در دوران شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن، کلیت ورزش از جمله وزنه برداری را بخوبی مدیریت کند که جا دارد همینجا از نگاه مثبت و دلسوزانه شخص سجادی و همکاران ایشان نسبت به وزنه برداری قدردانی کنم. وزیر ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به رشته های مدال آور دارد و من عملکرد وزارت ورزش در این زمینه را مثبت ارزیابی می کنم. در کنار وزارت ورزش و جوانان کمیته ملی المپیک نیز حمایت های خاص خود را دارد.

سرپرست فدراسیون وزنه برداری با بیان اینکه ما با تمام سختی و به پشتوانه وزارت ورزش کار را ادامه دادیم گفت: در بدو ورود شماری از بزرگان وزنه برداری را به همکاری دعوت کردم و آنان نیز به فدراسیون آمدند. با کمک این بزرگان جلسای را با نمایندگان مجلس و اعضای هیات دولت داشتیم و به تشریح جایگاه وزنه برداری پرداختیم تا حمایت آنان را از این رشته جلب کنیم. خوشحالم که رایزنی ها جواب داد و با مساعدت معاون رییس جمهوری برای هر استان سالیانه رقمی در حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون منابع جذب کردیم و این می تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه آمار فعالیت در وزنه برداری به زیر ۲ هزار نفر رسیده است گفت: کاهش جمعیت رشته وزنه برداری یک زنگ خطر واقعی برای این رشته است.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: برای حضور مقتدر در سطح جهانی رایزنی زیادی داشتم و نتایج خوبی نیز به همران داشت. تلاشم این است که مسیر حضور بزرگان این رشته را مجامع بین المللی فراهم کنم. زیرا تشکیلات جهانی و قاره ای برای وزنه برداری ایران حساب ویژه ای قائل و حاضر به هرگونه همکاری و حمایت از ما هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha