۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۰:۵۹
کد خبر: 82145224
T T
۰ نفر
بازدید معاون وزارت ورزش ازتمرینات تیم ملی وزنه برداری/تاكید بر اهمیت حضور موفق در المپیك

تهران - ایرنا - معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان با حضور در تمرینات تیم ملی وزنه برداری كشورمان بر اهمیت حضور موفق وزنه برداران در المپیك تاكید كرد.

به گزارش ایرنا از فدراسیون وزنه برداری، در حالی كه زمان اندكی تا اعزام تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان كشورمان به بازی های المپیك 2016 ریو باقی مانده است؛ سید مناف هاشمی معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان به همراه علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری باحضور در كمپ تیم‌های ملی از نزدیك نظاره گر تمرین پولادمردان المپیكی شد.
وی برای افزایش روحیه وزنه برداران ملی پوش قبل از اعزام به بازی های المپیك 2016 ریو (برزیل) با آنها به گفت و گو پرداخت و از نزدیك مشكلات آنها را مورد بررسی قرار داد.
سید مناف هاشمی گفت: دوسال و نیم گذشته با محدودیت های زیادی برای حل مشكلات مالی فدراسیون ها روبه رو بودیم. برای تضمین بودجه رقابتهای انتخابی المپیك مشكل داشتیم. خوشبختانه با رایزنی و تلاش هایی كه از قبل و نفوذی كه در دستگاه ها و سازمان های دولتی داشتیم مسئولان نظام را متقاعد كردیم كه حتی باوجود تمامی كمبود منابع مالی بودجه بیشتری را به ورزش خصوصاً كاروان المپیكی اختصاص دهند.
وی ادامه داد: بعضی از فدراسیون ها 90 درصد بودجه دریافت كردند ولی برخی از فدراسیون ها مثل وزنه برداری كه در المپیك امید اصلی مدال آوری هستند، در سال 94 نزدیك به 106 درصد بودجه به حساب شان واریز شد.
معاون وزارت ورزش و جوانان تاكید كرد: بعد از تعطیلات نوروز سال 95 توجه بیشتری به رشته های پر امید المپیكی داشتیم تا هر طور شده بصورت ویژه به آنها رسیدگی شود و قبل از اعزام ورزشكاران به ریو حتماً دو پرداخت نقدی، یكی به صورت حقوق و دیگری فوق العاده را به حساب شان واریز كنیم.
هاشمی ادامه داد: تصور می كنم نخستین پرداخت ما به حساب فدراسیون در دوسه روز آینده باشد. پرداخت دوم هم قطعاً تا قبل از اعزام كاروان وزنه برداری به المپیك انجام می شود.
وی در خصوص آیین نامه جدیدی كه با پیگیری وی برای استخدام قهرمانان المپیك در دستگاه های دولتی به تصویب هیأت دولت رسیده است، گفت: آیین نامه استخدام قهرمانان المپیك در كمیسیون اجتماعی دولت و در بخش كمیسیون فرعی به تصویب رسید. زحمات دو سال و نیمه ما جواب داد و خوشبختانه هیأت محترم دولت با استخدام قهرمانان المپیك در دستگاههای دولتی موافقت كردند.
وی ادامه داد: طی رایزنی با وزارت راه و شهرسازی قرار شده یك پلاك زمین به شكل توافقی به مدال آوران ریو اختصاص داده شود. البته برای هر پلاك زمین با تخفیفی معادل 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده و مابقی مبلغ زمین را مدال آوران المپیك پرداخت می كنند.
معاون وزارت ورزش و جوانان در خصوص مراسم بدرقه ورزشكاران به بازی های المپیك نیز تصریح كرد: در مراسم بدرقه المپیكی ها تمام سعی ما این است كه حتماً این مراسم با حمایت یك یا چند اسپانسر و حامی مالی برگزار شود. البته در جلسه ای كه با وزیر محترم ورزش داشتیم، اعلام كردیم اگر حتی اسپانسری هم نداشته باشیم خودمان این برنامه را ساماندهی خواهیم كرد.
در حاشیه این بازدید علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری با تمجید و قدردانی از حمایت های همه جانبه وزارت ورزش در یكسال و نیم گذشته از معاون وزیر ورزش تقاضا كرد در آستانه المپیك مثل قبل حمایت بیشتری را از رشته پر امید وزنه برداری در بازی های المپیك 2016 ریو داشته باشند.
كیانوش رستمی ملی پوش دسته 85 كیلوگرم كشورمان و ركوردار جهان در این وزن از معاون وزیر ورزش تقاضا كرد تا با توجه به دوپینگی شدن رقیب روس خود و این كه رنگ مدال المپیكی وی در سال 2012 از برنز به نقره تبدیل شده است، وزارت ورزش طبق آیین نامه جوایز مدال آوران المپیك ما به التفاوت پاداش مدال برنز و نقره را قبل از المپیك 2016ریو به او پرداخت كنند.
هاشمی نیز با بیان این كه از این موضوع اطلاع نداشته از وی خواست تا درخواست كتبی خود را كه به تایید فدراسیون رسیده باشد ،برای پیگیری واجرا به وزارت ورزش ارسال كند.
شبك **1067**1983 **1917
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش