۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۳۰
کد خبر: 82067692
T T
۰ نفر

سجادی: در امور فدراسیون ها دخالت نمی كنیم

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۳۰
کد خبر: 82067692
سجادی: در امور فدراسیون ها دخالت نمی كنیم

تهران - ایرنا - معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان تاكید كرد كه وزارت ورزش و جوانان در امور فدراسیون ها دخالت نمی كند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، سیدنصرالله سجادی عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون گلف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره لباس جدید تیم ملی فوتبال و ادامه همكاری كارلوس كی روش سرمربی تیم ملی تصریح كرد كه وزارت ورزش در این مسائل دخالتی نمی كند زیرا این امور مرتبط با فدراسیون فوتبال است.
سجادی درباره برگزاری مجمع فدراسیون گلف اظهار داشت: مجمع خوبی برگزار شد، در این مجمع گزارش عملكرد فدراسیون، تقویم ورزشی آن نیز به همراه گزارش مالی و حسابرسی این فدراسیون از سال 1391 تا 1393 ارائه شد.
وی با بیان اینكه مجمع عمومی فدراسیون گلف یكی از فعال ترین مجامع طی ماه های گذشته بود، اظهار داشت: اعضای مجمع و روسای هیات ها پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف ارائه كردند و در حد توان پاسخ دادیم و امیدواریم این رشته در كشور بتواند جایگاه خود را پیدا كند.
زمانی كه از سجادی درباره اظهار نظرش در مجمع فدراسیون گلف مبنی بر اینكه «پنجره اتاقم به زمین گلف باز می شود» سئوال شد، پاسخ داد: این موضوع به معنای توجه بیشتر به این رشته نیست، بلكه من به تمام رشته هایی كه در سطح قهرمانی فعال هستند، توجه دارم.
معاون وزیر ورزش در عین حال با بیان اینكه رشته گلف دارای مشكلاتی است، اظهار داشت: زمین گلف مجموعه انقلاب مشكلاتی از جمله هزینه ها و دور از دسترس بودن دارد كه باید این مشكلات رفع شود.

** گلف ایران باید خودگردان باشد
سجادی درباره مشكلات اعتبارات برای فدراسیون گلف اظهار داشت: گلف در تمام دنیا به طور خودگردان اداره می شود و باید تلاش كنیم كه گلف در ایران هم خودگردان باشد.
وی با یادآوری حضور رشته گلف در بازی های آسیایی و المپیك 2016 ابراز امیدواری كردبا توجه به اعتباری كه قرار است در سال جاری وزارت ورزش به مجموعه انقلاب دهد، زمین گلف این مجموعه نیز هرچه سریعتر آماده شود.
معاون وزیر ورزش درباره حمایت از فدراسیون های المپیكی خاطرنشان كرد: تیم های ملی همه رشته های المپیكی در حال تمرین هستند و در اردوهای خارج از كشور شركت می كنند و اگر كسی خودش برسر تمرین برود متوجه حمایت وزارت ورزش می شود.
وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره حمایت ناكافی وزارت ورزش از فدراسیون ها گفت: من به اردوی همه رشته های المپیكی به طور مرتب سركشی می كنم و از طریق تلفن با روسای فدراسیون ها و سرمربیان تیم ملی در ارتباط هستم.
سجادی ادامه داد: ایران 44 سهمیه المپیك در 13 رشته گرفته است و هر ورزشكاری كه توانسته سهمیه المپیك كسب كند به محض كسب سهمیه، حقوق 2 میلیون تومانی دریافت كرده است.
معاون وزیر ورزش توضیح داد كه هر ورزشكاری سهمیه المپیك را كسب می كند، جزو نخبگان است زیرا از 7 میلیارد جمعیت كره زمین تنها حدود 11 هزار نفر شانس رقابت در بازی های المپیك را دارا هستند.
وی درباره شانس كسب مدال در المپیك ریو 2016 گفت: در رشته های كشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری و تكواندو شانس بالایی برای كسب مدال داریم؛ البته شانس كسب مدال در رشته های دیگری را نیز داریم اما نامی از این رشته ها نمی برم زیرا ممكن است باعث فشار روانی به ورزشكاران و كادر فنی آن رشته شود.
سجادی اظهار امیدواری كرد كه ورزشكاران در المپیك بسیار خوب ظاهر شوند و نماینده خوبی برای ایران باشند.
معاون وزیر ورزش در مورد اعتبار فدراسیون ها در سال جاری، توضیح داد: بعد از مشخص شدن وضعیت بودجه سال 1395، اعتبارات هریك از فدراسیون ها نیز مشخص خواهد شد.
وی ادامه داد كه وزارت ورزش و جوانان در عین حال برای حمایت از فدراسیون های المپیكی اوایل اردیبهشت ماه بودجه ای را تزریق كرده و تلاش است تا اواخر این ماه نیز اعتبار جداگانه ای در اختیار آنها قرار دهد.
سجادی درباره اظهار نظر نامزدهای فدراسیون جودو مبنی بر امكان تعویق روند ثبت نام آنها تا بعد از بازی های المپیك برای ناآرام نشدن فضای این رشته گفت: ثبت نام از نامزدها نمی تواند فضا را ناآرام كند و انتخابات هر فدراسیون مراحلی قانونی دارد كه باید به موقع انجام شود و این موضوع باعث عدم آرامش نمی شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درباره اظهارات رئیس فدراسیون تیراندازی مبنی بر اینكه بودجه ای به این فدراسیون داده نشده است، تصریح كرد: به فدراسیون تیراندازی نیز مانند سایر فدراسیون های المپیكی اعتبارات و بودجه ای پرداخت شده است.
سجادی همچنین یادآور شد كه فدراسیون تیراندازی می تواند بلیت سفرهای خارجی خود و حتی هزینه سفر به فرانسه را از محل اعتبارات خود تامین كند.
ورزشی**1828**9129**1379
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش