۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۵۱
کد خبر: 81981883
T T
۰ نفر
همكاری وزارت ورزش در تهیه تجهیزات موردنیاز فدراسیون وزنه برداری

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ایی وزارت ورزش و جوانان در نشست مجمع عمومی سالیانه فدراسیون وزنه برداری درباره درخواست خرید 100 مجموعه كامل تجهیزات وزنه برداری از سوی این فدراسیون،اعلام كرد : وزارت ورزش با خرید 50 مجموعه از این تجهیزات موافقت كرده است كه نیمی از آن در ابتدای سال 95 خریداری و در اختیار استان های مورد نیاز قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،سید نصرالله سجادی روز شنبه در این مجمع كه پس از چهار سال در محل آكادمی ملی المپیك برگزار شد ،درباره گزارش حسابرسی سال 93 این فدراسیون گفت: گزارش حسابرسی سال 93 فدراسیون مشكلی نداشت و در مقایسه با سایر فدراسیون های ورزشی كم مساله تر بود.
سجادی افزود: مسوولیت رسیدگی به حساب های مالی فدراسیون، موسسه رسمی حسابرسی است و اگر ایراد و یا مغایریت با قانون نسبت به آن وارد باشد بطور یقین مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر ورزش و جوانان در این نشست به امضا تفاهم نامه های مالی این وزارت خانه با فدراسیون های ورزشی در سال 93 اشاره كرد و یادآورشد كه بر اساس این تفاهمنامه باید 15 درصد بودجه فدراسیون ها كه از وزارات ورزش دریافت می كنند ، به صورت نقدی به هیات های استانی پرداخت شود .
سجادی در ادامه درباره اینكه وزارت ورزش و جوانان برای سال 95 مصوب كرده است تا 10درصد كل اعتبارات را به هیات های استانی اختصاص دهند، گفت: هیات های استانی در عین حال می توانند توافق های محلی و منطقه ایی با سرمایه گذاران داشته باشید هر چند این سرمایه گذاران هم مطالباتی دارند.
وی افزود: البته در وزرات ورزش و جوانان كمیته خیرین ورزشی وجود دارد كه می توان از این بخش هم بهره برد.
معاون وزیر ورزش درباره تفاهم نامه مالی سال 95 وزارت ورزش با فدراسیون های ورزشی، اضافه كرد :این تفاهمنامه 14بند دارد كه یكی از آنها موضوع استعدادیابی است و اینكه برای كسب سهمیه و تشكیل اردوی تیم های ملی بودجه خاصی درنظر گرفته شده است.
سجادی درباره این رشته پر مدال هم گفت: در المپیك ریو ما حداكثر در سه یا چهار رشته امید به مدال آوری داریم كه یكی از آنها وزنه برداری است و باید بیشتر مورد حمایت واقع شوند.
در ادامه سخنان معاون وزیر ورزش، اعضای مجمع فدراسیون وزنه برداری از اختصاص نیافتن بودجه به هیات های استانی طی سال های 91 الی 92گلایه كردند كه سجادی در پاسخ گفت در صورت وجود چنین مساله ایی به طور یقین بررسی خواهد شد.
سجادی در عین حال اظهار داشت كه حسابرسی مالی سال های 91 و92 این فدراسیون هم انجام نشده است و قرار است پس انجام این حسابرسی ها در مجمع بعدی این فدراسیون بررسی شود.
وی همچنین از برگزاری گارگاه آمورزشی با حضور خزانه داران و بازرسان فدراسیون های ورزشی در آینده نزدیك خبر داد.
پس از سخنان رئیس مجامع انتخاباتی ، 'فلاحی 'خزانه دار این مجمع گزارشی درباره حسابرس رسمی و بازرس ارائه كرد و گفت: در سال 93 دریافتی فدراسیون بیش از 28میلیارد ریال بوده است كه از این مبلغ 16میلیارد ریال از سوی وزارت ورزش و جوانان و شش میلیارد و 500میلیون ریال از سوی كمیته ملی المپیك به فدراسیون وزنه برداری پرداخت شده است و مجموع هزینه های سال 93 فدراسیون بالغ بر 25 میلیارد ریال بوده است.
خزانه دار فدراسیون وزنه برداری در ادامه گزارشی از پرداختی فدراسیون به هیات های استانی ارائه كرد و گفت: به طور متوسط به هریك از استانها ده میلیون ریال پرداخت شده بود و استان های تهران و مازندران به ترتیب 31 و 19میلیارد ریال دریافت كردند كه این موضوع موجب اعتراض و تعجب سایر اعضای حاض در این مجمع شد.
فلاحی ادامه داد: همچنین هیات های قزوین، خراسان رضوی و همدان در سال 93 هیچ بودجه ایی را دریافت نكرده بودند.
در این مجمع كه رباب شهریان معاون وزیر ورزش و نایب رئیس بانوان كمیته ملی المپیك و همچنین علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری از جمله حاضران در آن بودند، نماینده ورزشكاران به دلیل حضور تیم ملی وزنه برداری در اردوی كیش حضور نداشت.
همچنین آیین نامه تنخواه گردان فدراسیون وزنه برداری به رئیسان هیات ها داده شد كه این آیین نامه بعد از تصویب در وزارت ورزش و جوانان در مجمع بعدی فدراسیون ارائه می شود.
تورج فرهادی یكی از شهرداران سابق مناطق تهران و رئیس وزنه برداری هیات استان تهران از غایبان امروز مجمع بود .
ورزشی**1067**9250** 1701

سرخط اخبار ورزش