۱۱ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵
کد خبر: 81901940
T T
۰ نفر
سجادی: سرپرست كاروان ایران باید 10 ماه قبل معرفی می شد/ به فدراسیون فوتبال فكر نمی كنم

تهران - ایرنا - معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: بر اساس قوانین سرپرست كاروان ورزشی كشورهای شركت كننده در بازی های المپیك باید 18 ماه قبل از شروع بازی ها مشخص شده باشند.

به گزارش ایرنا، نصراله سجادی روز جمعه در یك برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سئوال كه آیا اختلافی بین وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك درباره معرفی سرپرست كاروان ایران در بازی های المپیك 2016 وجود دارد؛ افزود: انتخاب و معرفی سرپرست كاروان ایران در المپیك بر عهده كمیته ملی المپیك است و وزارت ورزش كاری به این موضوع ندارد.
وی تصریح كرد: برابر اساس نامه باید 18 ماه قبل از آغاز بازی ها المپیك سرپرست كاروان معرفی شود تا در جریان تمامی برنامه ها و كارهای ورزشكاران و تیم های اعزامی قرار گیرد. این موضوع در زمره اختیارات كمیته ملی المپیك است و باید 10 ماه قبل معرفی می شد.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر كمیته ملی المپیك از وزارت ورزش در این زمینه مشورتی بخواهد در خدمت آنان خواهیم بود، اما در حوزه كاری وزارت ورزش نیست.
وی در پاسخ به این سئوال كه آیا خانم زهرا نعمتی به عنوان پرچم دار كاروان ایران در المپیك معرفی شده است، گفت: این ورزشكار پیشنهاد شده است اما رسما هنوز به عنوان پرچم دار معرفی نشده است. البته عجله ای برای معرفی پرچم دار نیست و تا زمان اعزام كاروان فرصت هست.
وی درباره مبارزه با استفاده ورزشكاران از مواد نیروزا گفت: وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك برنامه جدی برای مبارزه با دوپینگ دارند. در 9 ماه امسال بیش از 700 تست از ورزشكاران گرفتیم كه تعداد موارد مثبت نسبت به جامعه آماری بسیار كم است، اما همین میزان هم نباید وجود داشته باشد.
سجادی تاكید كرد: میانگین آمار استفاده از مواد نیروزا در ورزشكاران ایران نسبت به جهان بسیار كم است و متاسفانه اكثر ورزشكاران نیز می گویند اشتباه كردند و دارو برای درمان خوردند كه مورد قبول نیست. زیرا همه مربیان و ورزشكاران ملی آموزش دیدید و توصیه های لازم به آنان شده است. دقت وزارت ورزش بر این است كه تا جایی ممكن ورزش پاك داشته باشیم.
وی درباره پاداش مدال آوران بازی های المپیك نیز گفت: یك ماه پیش در نشست شورای معاونین وزارت ورزش و جوانان تصویب شده است كه به مدال آوران طلایی 300 سكه كامل، نقره 200 و برنز 120 سكه به عنوان پاداش داده شود. این تصمیم گیری زودتر انجام شد تا هم انگیزه برای ورزشكاران افزایش یابد و هم حاشیه برای این موضوع بوجود نیاید.
سجادی درباره مشكلات مالی فدراسیون های ورزشی برای برنامه های آماده سازی خود برای حضور شایسته در المپیك گفت: فدراسیون های المپیكی تا كنون حدود 80 تا 90 درصد بودجه مصوب خود را دریافت كردند و تا پایان سال 100 درصد بودجه خود را دریافت می كنند.
وی درباره پیش‌بینی وزیر ورزش مبنی بر كسب 6 مدال در المپیك 2016 گفت: مصاحبه وزیر ورزش را خواندم. ما در دوره قبلی 12 مدال كسب كردیم كه البته آن یك كار استثنایی بود و كشتی فرنگی نیز نقش ویژه‌ای در آن داشت. به هر حال تكرار موفقیت المپیك لندن در ریو خیلی سخت است.
سجاید درباره سهم ناچیز ایران از كسب مدال در رشته‌های مدال‌آوری همچون دوومیدانی و ژیمناستیك عنوان كرد: باید ببینیم چقدر در این رشته‌ها سرمایه‌گذاری كرده‌ایم كه مدال بگیریم. برای موفقیت در این ورزش‌ها باید زیرساخت لازم نیز وجود داشته باشد. برای مثال دوومیدانی 23 ماده دارد كه هر كدام از آن با دیگری فرق دارد و بنابراین نیاز به كار در آنها دیده می‌شود. به هر حال اگر همه منابع را نیز به یك رشته ببریم باز هم برای آن كم است.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصریح كرد: ایجاد چنین تفكری برای این موفقیت باید بالاتر از یك رئیس فدراسیون شكل بگیرد. ما باید كار پایه‌ای انجام بدهیم و مدال‌آوری در این رشته‌ها نیازمند یك برنامه 8 تا 10 ساله است، البته ما بودجه محدودی داریم به طوری كه برای 51 فدراسیون 80 میلیارد تومان بودجه وجود دارد كه باید آن را مدیریت كنیم، ضمن اینكه خود فدراسیون‌ها نیز تلاش كردند امكاناتی را جذب كنند. به هر حال ما در بخش بودجه‌ای محدودیتی داریم كه البته این محدودیت برای كل كشور است.
سجادی در مورد سرمایه‌گذاری روی رشته‌های پرمدال گفت: فعلا موفقیت در رشته‌های پرمدال نظیر ژیمناستیك به صورت تك مدال است ولی باید بستر مناسب برای مدال‌آوری این رشته‌ها فراهم شود تا آنچه انتظار داریم به وقوع بپیوندد.
وی با اشاره به عملكرد تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: وزنه‌برداری اخیرا تغییر و تحولاتی داشته است. ما 5 سهمیه المپیك گرفتیم و این در حالی است كه كشور روسیه به عنوان یك ابرقدرت 6 سهمیه كسب كرده كه یكی از آنها دوپینگی بوده است. من فكر می‌كنم وزنه‌برداری در المپیك ریو عملكرد خوبی داشته باشد. ما نیز از این تیم حمایت‌های لازم را به عمل آورده‌ایم.
سجادی درباره برگزار نشدن اردوی تیم وزنه‌برداری و انتقاد این فدراسیون عنوان كرد: ما تعهدات خود را اجرایی كرده‌ایم. شاید تعهداتی وجود داشته كه در سایر بخش‌ها اجرایی نشده كه البته آن هم مسئله‌ای نیست و حل می‌شود. به هر حال روز شنبه خودم این مسئله را دنبال می‌كنم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره شانس حضور رشته‌های تیمی ایران در المپیك عنوان كرد: به نظرم اگر یكی از رشته‌های تیمی ایران از جمله والیبال، فوتبال، بسكتبال و هندبال راهی المپیك شود خیلی خوب است، چرا كه فقط 15 تیم از 205 كشور می‌توانند در المپیك حضور داشته باشند. شانس حضور تیم والیبال ایران در ریو بالای 90 درصد است و پس از آن نیز فوتبال قرار دارد. در خصوص فوتبال باید بگویم كه ما روز چهارشنبه، 400 میلیون تومان به تیم امید اختصاص دادیم.
سجادی ادامه داد: ما در ورزش‌های تیمی در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن طی سال‌های گذشته داشته‌ایم به طوری كه والیبال 3 بار پیاپی قهرمان آسیا شده و هندبال نیز اخیرا در مسابقاتی كه حضور داشت، فقط مقابل تیمی كه منتخب دنیا بود شكست خورد. به هر حال كار در سطح جهان سخت‌تر از آسیا است اما این تلاش صورت می‌گیرد كه بتوانیم در این مرحله نیز به موفقیت برسیم.
وی درباره شرایط تیم والیبال گفت: بالاخره شكست و پیروزی در ورزش وجود دارد و اتفاق خاصی در والیبال نیفتاده است. به نظرم كواچ در سطح والیبال ایران نبود و الان تركیب خوبی در راس تیم ملی با حضور لوزانو و سیچلو وجود دارد.
معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سئوال كه آیا خود را برای نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال آماده می كند، گفت: هیج برنامه ای برای این موضوع ندارم. من سالها پیش رییس این فدراسیون بودم و دیگر انگیزه ای برای تصدی این سمت ندارم.
ورزشی(2)**1379
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش