اکبریان: پیشنهاد مستقیم نه، اما چیزهایی می‌شنیدم؛ با خاطیان برخورد جدی شود

تهران- ایرنا- داور بازنشسته فوتبال کشورمان با بیان اینکه در زمان قضاوتش، به او پیشنهاد مستقیمی برای رشوه گرفتن نشده است، گفت: با این حال من هم در آن زمان چیزی‌هایی می‌شنیدیم و معتقدم باید با تمامی خاطیان، برخورد جدی شود.

محمدرضا اکبریان در گفت‌وگو با ایرنا در واکنش به حاشیه‌های اخیر ایجاد شده در خصوص فساد در فوتبال کشورمان، اظهار داشت: متاسفانه در این چند وقت صحبت‌هایی را شنیدیم که زیبنده جامعه داوری نیست و به این قشر خدشه وارد می‌کند. باید با شفاف‌سازی و برخورد با متخلفان، این شرایط را اصلاح کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در زمان داوری و قضاوت خود پیشنهادی دریافت کرده است؟ تاکید کرد: به صورت مستقیم خیر، اما همیشه چیزهایی را می‌شنیدیم. نکته مهم این است هر حرف و اتهامی باید همراه با سند باشد و اگر موضوعی بدون سند مطرح می‌شود، باید با خاطی یا خاطیان آن به شدت برخورد کرد.

داور سابق فوتبال کشورمان، یادآور شد: اگر فردی یا باشگاهی به خود جرات داده که چنین رفتاری را عملی کند، باید با او هم برخورد کرد. در برخورد با متخلفان نباید برای نام افراد، سمت و یا باشگاه مربوطه، تفاوتی قائل شد. از سویی دیگر، برخوردها باید متناسب با جرائم رُخ داده باشد. تا ساختار فوتبال ما اصلاح نشود، نمی‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود.

اکبریان: پیشنهاد مستقیم نه، اما چیزهایی می‌شنیدم؛ با خاطیان برخورد جدی شود

اکبریان، خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که ساختار فوتبال ما با ایرادهایی دارد و اگر به دنبال رفع معایب هستیم، باید این روند اصلاح شود. رفتارها باید رصد و مشکلات ساختاری نیز برطرف شود. وقتی فدراسیون فوتبال نمی‌تواند برای داور خود بلیت بگیرد و داور مجبور است با تیم میهمان اعزام شده و باز گردد، وضعیت مشخص است.

وی گفت: نکته مهم دیگر این است که شاید برخی از مسائل مطرح شده، در حد شایعه باشد. در این فضا هم باید ورود جدی داشت و اگر شایعات تایید نشود باید با نشر دهندگان آن هم برخورد جدی داشت، چراکه به شان و منزلت داوری ضربه می‌زنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha