۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85013002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲۰ میلیارد ریال به طرح‌های کشاورزی خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای هشت طرح ملی به این استان تخصیص یافت.

محمد محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها شامل توسعه کشت گیاهان دارویی، کمک‌های فنی و اعتباری بازسازی قنوات، کمک های فنی و اعتباری برای توسعه روش‌های نوین آبیاری، رفع تداخلات اراضی، تجهیز و نوسازی زیرسدهای مخزنی، حمایت از ارتقای ضریب خوداتکایی در تولید محصولات راهبردی کشاورزی و حمایت از توسعه کشت دانه‌های روغنی است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها ۵۱۳ میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال مصوب شده بود که از مجموع این میزان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافت و تاکنون ۳۲۵ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال نیز جذب شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: همچنین امسال هزار و ۲۷۰ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال نیز اعتبارات تملک سرمایه‌ای به این بخش اختصاص یافت که نسبت به پارسال ۵۹ درصد افزایش دارد.

افزایش ۲ برابری تسهیلات به کشاورزان

محمدزاده در ادامه از افزایش۲ برابری تسهیلات به کشاورزان خراسان شمالی خبر داد و افزود: ۶ هزار و ۱۷ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال در قالب ۶ هزار و ۵۶ فقره تسهیلات در ۹ ماهه امسال به کشاورزان پرداخت شد.

به گفته وی؛ سال گذشته در این مدت سه هزار و ۶۰۶ فقره به مبلغ ۲ هزار و ۵۹۱ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: این تسهیلات در بخش‌های مختلف از جمله مشاغل خانگی، سرمایه در گردش کشت پاییزه، سرمایه در گردش برای تامین نهاده های دام، طیور و شیلات پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال خراسان شمالی رتبه ۶ کشوری در پرداخت تسهیلات کلیه ردیف های بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

محمد زاده افزود: رتبه هفت کشوری در جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ و در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش نهاده‌های دام، طیور و آبزیان در سال جاری رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha