۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85012681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: سهم خراسان‌شمالی از اعتبارات ملی هشت دهم درصد است

بجنورد -ایرنا-استاندار خراسان شمالی گفت: سهم این استان از اعتبارات ملی هشت دهم درصد و بسیار ناچیز است، بنابراین مدیران باید برای جذب اعتبارات بیشتر تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: این سهم ناچیز از اعتبارات ملی بیانگر این است که مدیران دستگاه های اجرایی نتوانسته در حد توانمندی استان بودجه جذب کنند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند تا طرح های ملی برای استان تعریف و ردیف‌های اعتباری جدید را جذب کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مدیران استانی تنها به اعتبارات تملک دارایی اکتفا نکنند و تلاش کنند تا سهم استان از اعتبارات ملی افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهانت دشمنان به مقدسات ایران و اسلام افزود: دشمنان ارزش های انقلاب را نشانه گرفته اند و در تلاشند تا ارکان نظام را نابود کنند.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: قرآن و ارزش های دینی پایه و اساس نظام و انقلاب اسلامی است و سعی در ضربه این ارکان دارند و دلیل بی احترامی آنان به مقدسات نیز خدشه در ارزش های اسلامی است.

استاندار: سهم خراسان‌شمالی از اعتبارات ملی هشت دهم درصد است

نیاز مسوولان به پشتوانه معنوی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: اینک مسوولان نباید یرای خدمت به مردم تنها به زمان اداری اکتفا کنند و باید از پشتوانه معنوی خود استفاده کرده و در راه خدمت بیش از این گام بردارند.

حجت الاسلام رضا نوری افزود: مشکلاتی وجود دارد که مردم ناراحت و گلایه‌مند هستند و این مشکلات را به مسوولان انتقال می دهند و اینجاست که مدیران باید نقش کاربردی خود را ایفا کنند و در خدمت مردم باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان جنگ فرهنگی، شناختی و ترکیبی را با نظام ما در دست اجرا دارند تصریح کرد: دنیای غرب برای نابودی نظام تلاش زیادی کردند و با تحریک جوانان اغتشاشات اخیر را شکل دادند ولی با هوشیاری مردم به نتیجه ای نرسیدند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: دشمنان در این جنگ سعی داشتند تا مسوولان و نیروی انتظامی را تخریب کردند و امروز نیز با شیوه ای دیگرو با آتش زدن قرآن در صدد بی احترامی به مسلمانان هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان حتی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را تحریم کردند؛ این ستاد مسوولیت مبارزه با مفاسد، کم کاری، گران فروشی و سایر آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را بر عهده داشت و با این کار سعی در از بین بردن کارکرد این ستاد دارند.

حجت الاسلام گفت: باید همه در میدان جنگ باشیم و اجازه ندهیم تا دشمن به نظام آسیب وارد کند.

ضرورت مقابله با خشکسالی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه به خشکسالی و کاهش منابع آبی استان اشاره کرد و افزود: کمبود آب در بخش کشاورزی مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد کرده و باید در این زمینه برنامه ریزی کاربردی انجام شود.

وی عنوان کرد: خشکسالی آب شرب منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده است و با این روند در سال های آتی به مشکل بر می خوریم و نیاز به توجه بیشتر مسوولان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha