۲۰۲۳، سال محاکمه ترامپ

۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴
کد خبر: 84986365
۲۰۲۳، سال محاکمه ترامپ

تهران- ایرنا- یک مقام قضایی سابق آمریکا پیش بینی کرد که سال ۲۰۲۳ می‌تواند یک سال بد برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا باشد که در آن با پیگیری اتهام‌های جنایی روبرو خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جردن رابین دادستان سابق منطقه منهتن با انتشار یادداشتی در تارنمای شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی فهرستی از برخی تحقیقات قضایی علیه ترامپ را اعلام کرد که ممکن است امسال یا پیش از انتخابات ۲۰۲۴ منجر به اعلام جرم علیه او شود.

به گفته این مقام قضایی، این پرونده‌ها شامل مدیریت بد اسناد طبقه بندی شده کاخ سفید است که ترامپ پس از ترک دفترش آنها را با خود برداشت. یکی دیگر از آنها نیز اقدام‌های ترامپ و متحدانش برای بی اعتبار کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.

مایکل مک‌اولیف دادستان سابق فدرال نیز گفت: چالش‌های قانونی ترامپ در سطوح ایالتی و فدرال افزایش پیدا کرده هرچند کارشناسان قادر به تشخیص نیستند کدام تحقیقات می‌تواند بزرگترین تهدید برای او باشد چرا که نتیجه احتمالی هر کدام از تحقیقات متفاوت خواهد بود.

وزارت دادگستری آمریکا ترامپ را مورد بازجویی قرار داده درحالیکه همچنان در حال تحقیق درباره سوءاستفاده رئیس جمهوری سابق از صدها سند بسیار محرمانه است که ماه اوت توسط اف‌بی‌آی از ملک شخصی او در فلوریدا کشف و ضبط شده بود. ترامپ بارها هرگونه تخلفی را رد کرده و گفته که این اسناد را قبل از خارج کردن از کاخ سفید از حالت طبقه بندی خارج کرده است.

علاوه بر این، رسیدگی کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان بر روی واقعه ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در صف اول تحقیقات علیه ترامپ قرار دارد. این کمیته گزارش نهایی خود را ماه گذشته منتشر و به اقدام‌های ادعایی ترامپ و متحدانش برای بی اعتبار کردن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ اشاره کرد.

رابین دادستان سابق منطقه منهتن در یادداشت خود نوشت: این‌ها فقط برخی از اتهام‌هایی است که ترامپ می‌تواند امسال با آنها روبرو شود. رئیس جمهوری سابق در سال ۲۰۲۳ جرائمی علیه‌اش اعلام خواهد شد.

این مقام قضایی سابق آمریکا با اشاره به تحقیقات در ایالت جورجیا و نیویورک که طی آن سازمان ترامپ به فرار مالیاتی ۱۵ ساله محکوم شده است، اضافه کرد: رئیس جمهوری سابق باید درباره ایالت‌ها هم نگران باشد.

دیوید هندرسون یک دادستان سابق نیز روز یکشنبه با تاکید بر سخنان جردن رابین افزود که ترامپ ممکن است در تحقیقات انجام شده توسط فانی ویلیس دادستان ناحیه فولتون جورجیا با مجرمانه‌ترین پرونده خود مواجه شود. دادستان یاد شده به دنبال آن است که آیا تماس رئیس جمهوری سابق با برد رافنسپرگر وزیر ایالتی جورجیا بمنظور پیدا کردن رای کافی برای تغییر دادن انتخابات ریاست جمهوری به نفع ترامپ، قانون دخالت ایالت در انتخابات را نقض کرده است یا خیر.

تاکید برخی جمهوریخواهان بر محاکمه ترامپ

در همین راستا، آدام کینزینگر عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که وزارت دادگستری کار درست را انجام خواهد داد و کیفرخواست علیه ترامپ به واسطه نقش او در حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه را صادر خواهد کرد.

وی در این مصاحبه ابراز اطمینان کرد که ترامپ محکوم خواهد شد و صریحا فکر می‌کنم که باید محکوم شود.

کینزینگر یکی از دو جمهوری‌خواه در کمیته منتخب ۶ ژانویه به رهبری دموکرات‌ها بود که تحقیقات خود را قبل از انحلال کنگره و شروع به کار با اعضای جدید از روز سه‌شنبه به پایان رساند.

نماینده ایلینویز به سی‌ان‌ان گفت: اگر ترامپ برای قضیه ۶ ژانویه محکوم نشود، برای آینده این کشور نگران خواهم شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha