۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85483291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تقدیر لوکاشنکو از نقش برجسته آیت‌الله رئیسی در روابط ایران و بلاروس

تهران – ایرنا – رئیس‌جمهوری بلاروس در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت همتای ایرانی خود نوشت که نام آیت الله رئیسی برای همیشه در تاریخ روابط تهران و مینسک ثبت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی بلاروس (بلتا) نیز به‌ نقل از پیام تسلیت «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری این کشور به رهبر معظم انقلاب نوشت: بلاروس درگذشت غم‌انگیز ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و تعدادی از مقام‌های عالی‌رتبه را به آیت‌الله (سید) علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: اقدامات فعالانه و قاطعانه نمایندگان برجسته مردم ایران، جایگاه مناسب بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را تضمین و به ارتقای جایگاه والای این کشور در عرصه بین‌المللی کمک کرد.

لوکاشنکو تاکید کرد: رئیس جمهوری ابراهیم رئیسی به عنوان یک رهبر خردمند که تمام زندگی خود را وقف خدمت فداکارانه به مردم ایران کرد، در تاریخ ثبت خواهد شد. خاطرات بسیار صمیمی از دیدارها و گفت وگوها با آقای رئیس‌جمهوری که دوست واقعی بلاروس بود و به توسعه همکاری ایران و بلاروس اهمیت زیادی می‌داد، برای همیشه در ذهنم باقی خواهد ماند. نام او برای همیشه در وقایع نگاری روابط دوجانبه حک خواهد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

منابع محلی که هم اکنون در محل حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور دارند، خبر شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش را تایید کردند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha