استاندار مازندران: اقامتگاه‌های غیرمجاز در استان شناسایی و ساماندهی شود

ساری-ایرنا- استاندار مازندران از دستگاه‌های متولی خواست تا اقامتگاه‌های غیرمجاز در استان شناسایی و تمامی اقدامات آن‌ها برای اجاره و اقامت مسافران در قالب سامانه‌ای متمرکز ساماندهی شود تا موارد تخلف به راحتی و درستی قابل پیگیری باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور شنبه در جلسه کارگروه عفاف و حجاب استان مازندران افزود: با هنجارشکنان ظاهری که می‌خواهند خلاف قوانین عمل کنند با قوت و قدرت برخورد می‌کنیم و کسانی که کشف حجاب می‌کنند نباید احساس کنند که با این شرایطی که در کشور به وجود آوردند می توانند دست به این نوع کارها بزنند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: برای مقوله حجاب و عفاف در برخی دولت ها سهل انگاری ،بی عملی و بی توجهی وجود داشت که این موضوع باعث جسور شدن برخی افراد در هنجارشکنی های اجتماعی شده است.

حسینی‌پور از اتخاذ نکردن سیاست های قاطعی در خصوص هنجارشکنان این موضوع به عنوان یکی از آسیب ها در این بخش نام برد و افزود: این مساله باعث شده تا مسائل در گذر زمان رسوب کند و تبدیل به معضل امنیتی شده است.

وی ماهیت موضوع حجاب و عفاف را ماهیت فرهنگی برشمرد و ادامه داد: دشمن در طول این سال‌ها برای این بخش از مساله اجتماعی پروژه‌های زیادی اجرا کرد تا بتواند جامعه را تهی کند و متاسفانه شاهد پیشروی جریانات و عوامل مخالف جمهوری اسلامی در مقوله حجاب هستیم که افراد خاص بدون رعایت پوشش قانونی و شرعی در جامعه تلاش دارند تا قبح بدحجابی در جامعه بشکند.

استاندار مازندران بیان کرد: امروز مساله چیز دیگری شد و مسائل قبلی رسوب پیدا کرد و مساله جدیدتری رخ داده است و دشمن تغییر سبک زندگی جامعه اسلامی را دنبال می کند و برای این منظور در طرح موضوع کشف حجاب ابایی نیز ندارد.

کشف حجاب ، رمز فتنه اخیر دشمنان

حسینی پور افزود: دشمنان در هر فتنه ای از عناوین مختلف به عنوان اسم رمز عملیات خود استفاده می کردند به طوریکه در فتنه سال ۱۳۸۸ تخلف به عنوان رمز عملیات اعلام شد و در فتنه اخیر نیز کشف حجاب رمز عملیات مشخص شد به طوریکه از همان اول اغتشاشات کلیپ هایی که در شبکه های معاند پخش شد توجه ویژه ای به موضوع حجاب در آن شده است، در نخستین تجمع ساری مهمترین اتفاق، کشف حجاب دختر جوان بود که این تصاویر در کشور پخش شد و این موضوع را نباید ساده بنگریم.

وی ادامه داد: موضوع حجاب موضوعی است که نظام اسلامی باید بیش از گذشته به آن توجه کند، اگر توجه به مساله حجاب کمرنگ شود پاشنه آشیل نظام همین نقطه است و دشمن هم راهش را پیدا کرده است که از همین نقطه به نظام ضربه بزند.

ورود تشکیلاتی افراد به اغتشاشات ، شکل متفاوت فتنه اخیر

استاندار مازندران گفت: یک مساله و پدیده جدید که برای نخستین بار در این حوادث اتفاق افتاد و دیده می شود این است که این افراد به شکل تشکیلاتی وارد عمل شدند و برای انجام این کارها به حساب سرشبکه پول واریز شد تا از این طریق اعضای شبکه های خود را وارد خیابان کنند و شخصیت آن ها به گونه ای است که جزو جسورترین افراد مقابل نیروهای انتظامی بودند و این مساله خود به یک ابزار امنیتی مبدل شده است که دشمن از آن استفاده می کند.

حسینی پور بیان کرد: در مازندران با مسائل پیچیده اجتماعی مواجه هستیم که در طول سالهای گذشته فکر راهبردی برای این مساله نشد که شاید اقداماتی که انجام شد تاکتیکی بود و به اقتضای زمان کارهای انجام شد در حالیکه مهمترین روش و برخورد در مقابل چنین پدیده هایی اقدامات ایجابی است که اثر آن بسیار بیشتر از اقدام سلبی است.

وی افزود: بخش اندکی از مسائل که واقعا با ماموریت جریانات بیرونی در حال تلاش هستند برخورد و اقدام سلبی جواب می دهد و اقدام ایجابی پاسخگو نیست.

نماینده عالی دولت در مازندران در با اشاره به ماموریت سرویس های اطلاعاتی در رواج سگ های خانگی گفت: تردیدی در آن نیست شاید برای خیلی افراد این مساله عادی باشد بلکه در جامعه اسلامی آنچیزی که براساس احکام صریح شرعی حرام است، دشمن کاملا در تقابل احکام شرعی در حال رواج دادن این موضوع است زیرا اگر که یک حکم شرعی حرمت آن توسط خانواده شکسته شود آن وقت هیچ حکم شرعی ترتیب اثر نمی دهند.

حسینی پور افزود: این مسائل تا به حدی رواح یافته است که به طور مثال در مازندران ۱۵۶ درمانگاه زیبایی برای سگ ها فعالیت می کنند و برخورد با آن ها با اقدام سلبی امکان پذیر است و با تذکر درست نمی شود و اگر همه دستگاه ها پای کار بیایند می توانیم بساط سگ خانگی را در مازندران جمع کنیم.

دست پُرقانون در موضوع حجاب و عفاف

استاندار مازندران در ادامه بیان کرد: اولین جرقه قانونی مربوط به حجاب و عفاف مربوط به سال ۱۳۶۲ است که در بند ۲۱ قانون تعزیرات عنوان شده که زنان بدون حجاب شرعی در معابر عمومی ظاهر شوند تا ۷۴ ضربه محکوم می شوند.

حسینی پور افزود: همچنین در جلسه ۵۶۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون مد لباس به تصویب رسید و ابلاغ شد و همچنین مصوبه سال ۱۳۸۵ ساماندهی مد لباس در راستای اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که این موارد نشان می دهد در حوزه حجاب و عفاف خلاء قانونی نداریم و قوانینی داریم که می توانیم با استناد به آنها اقدام کنیم.

وی ادامه داد: رقابت برخورد سلبی و ایجابی در طول این سال ها در مقوله حجاب و عفاف باعث شد که هیچکدام عمل نشود به طوریکه در یک نگاه برخورد قاطع قضایی و انتظامی با مقوله بدحجابی دنبال می شود و در نگاه دیگر استفاده از ظرفیت حاکمیت برای ترویج فرهنگ و حجاب پیگیری می شود و ای کاش این نگاه ها مربوط به هر ۲ جریان فکری در مرحله اجرا عملیاتی می شد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران بخش اعظمی از مباحث اجتماعی و فرهنگی که گریبانگیر این استان است را ناشی از گردشگرپذیری و مسافرخیزی آن دانست و گفت: باور این موضوع سخت است که امروز شاهد آن هستیم که در خانواده روستایی استان افراد مذهبی تمایل دارند که سگ در منزل داشته باشند و بدین شکل فرهنگ غیر بومی و غیر ارزشی در این مناطق جای خود را باز کرده است.

حسینی پور تاکید کرد: اگر از همان ابتدای ترویج این فرهنگ ها با اقتدار و محکم برخورد می شد شرایط اینچنین رقم نمی خورد که باعث شود هر جریان و گروه خلاف فرهنگ عمومی کشور برای تخلفات خود این استان را انتخاب کردند و هیچ حد و مرزی هم وجود ندارد و تمام روستاها و شهرها بساط آن ها در منازل مردم پهن باشد.

وی ادامه داد: با این بهانه که مردم بخاطر گرفتاری معیشتی دست به اجاره خانه های خود می زنند این فضاها را به پاتوق و کانون تخلفات خود مبدل کردند در حالی که بررسی کنیم چند درصد اجاره دادن این اماکن به معاش ربط دارد.

استاندار مازندران گفت: گزارش های تکان دهنده ای در خصوص این مسائل وجود دارد که اگر ظاهری می بینیم به نظر من موضوع حجاب درونی عمیق تر از ظاهر است و باید به مباحث عمیق بیشتر توجه کنیم که ریشه همه این مسائل و مشکلات در حوزه های طلاق و رشد جمعیت است.

حسینی پور به توقف رشد جمعیت در مازندران اشاره کرد و افزود: بخشی از این موضوع به مسایل مالی بر می گردد اما بخش اعظم آن فرهنگی است و مربوط به فرهنگ وارداتی ناشی از حضور مسافران کلان شهرها است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در موضوع حجاب و عفاف در اماکن عمومی مسوولیت دارد که باید با رعایت ملاحظات به وظیفه اش عمل کند.

بکارگیری سازوکار برای برخورد قاطع با کشف حجاب

نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به ضربات افراد خودی در کشور گفت: دشمن عداوت و دشمنی آن مشخص است اما زخم زبان خودی ها بسیار بدتر از رفتار دشمنان است و باید جریان خودی بفهمد که دشمن با چه ابزاری با ما رفتار می کند و فراجا نیز ساز و کاری با استفاده از تجربیات ایجاد کند تا با مظاهر کشف حجاب علنی قاطعانه برخورد کنیم.

حسینی پور به سِرو مشروبات الکلی در برخی رستوران ها، اماکن و مراسم ها در مازندران اشاره کرد و افزود: اتحادیه ها و صنوف به عنوان متولیان امر، باید با مجموعه هایی که چنین اقدامی انجام می دهند قاطعانه برخورد کنند و پروانه آن ها باطل شود و چشم پوشی در این زمینه نیز جایز نیست.

وی ادامه داد: همه ارزشهای انقلاب اسلامی به رعایت احکام اسلامی وابسته است و نمی شود به آن بی توجه بود و بی توجهی و نداشتن برخورد جدی و قاطع در برخی حوزه ها از جمله تهیه و توزیع مشروبات الکلی باعث شده وضعیت به این شکل شود.

تقویت بخش های مروج حجاب و عفاف

استاندار مازندران از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا به بحث مد و لباس ورود پیدا کند و گفت: نمایشگاه اخیر مد و لباس که در ساری برگزار شد گوشه ای از تولیدات مناسب پوشش زنان عرضه و به نمایش گذاشته شد اما فعالان این عرصه با نگرانی و دغدغه هایی برای حمایت از آن ها مواجه هستند.

حسینی پور با اشاره به اینکه چادر حجاب برتر است، افزود : اما این به این معنا نیست همه باید از چادر استفاده کنند بلکه مانتوهای مناسب با پوشش اسلامی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

وی ادامه داد: در مساله ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در حال حاضر اولویت با اماکن دولتی و زیر مجموعه های آن هاست و متاسفانه بدحجابی بلایی است که همه مجموعه ها از جمله مجموعه های دولتی را درگیر کرده است.

وی گفت: در نخستین قدم برای ترویج حجاب و عفاف می بایست افراد توانمند در این زمینه مشخص و آموزش داده شوند و وظیفه هر یک از دستگاه ها در این خصوص مشخص شود تا افراد با آمادگی برای اجرا وارد شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha