بیش از ۹۱ هزار تن کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست مدیریت گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: میزان صادرات کالا از گمرک این استان در ۹ ماهه سال‌جاری ۹۱ هزار و ۲۶ تن و ۸۲۸ کیلوگرم بوده است.

علی‌اصغر عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: ارزش این میزان صادرات ۶۷ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۳۱۵ دلار است.

وی افزود: صادرات کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری در ۹ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی هفت درصد و از لحاظ ارزی ۱۹ درصد رشد دارد.

عبداللهی بیشتر کالاهای صادر شده از چهارمحال و بختیاری را شامل انواع لوازم‌خانگی، کاشی و سرامیک، خوراک آبزیان، مغز بادام، محصولات فولادی و آلومینیومی و موکت اعلام و تصریح کرد: این کالاهای به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، عمان، ارمنستان و تاجیکستان بوده است.

وی یادآور شد: در ۹ ماهه سال‌جاری همچنین یک‌هزار و ۱۷۲ تن و ۲۵۷ کیلوگرم انواع کالا به ارزش هشت میلیون و ۲۰۷ هزار و ۹۱۹ دلار وارد استان شده است که تراز تجاری مثبت ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

عبداللهی اظهار داشت: واردات کالا به چهارمحال و بختیاری در ۹ ماهه سال‌جاری از نظر وزنی ۶۸ درصد و از لحاظ ارزی ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

به گزارش ایرنا،

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری یک درصد وسعت و ۱.۲ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

سهم این استان در تولید ناخالص ملی ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان معادل ۶۵ صدم درصد است که نشان می‌دهد این شاخص نسبت به جمعیت استان در وضعیت خوبی قرار ندارد از همین‌رو می‌طلبد برای رونق تولید در استان و به دنبال آن صادرات ظرفیت‌های استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و حمایت‌های بیشتری در توسعه کسب و کارها به ویژه در بخش صنعت استان انجام گیرد چرا که سهم صنعت استان در تولید ناخالص ملی ۱۲.۶ درصد است در حالی‌ که میانگین کشوری آن عدد ۳۴.۲ درصد را نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha