۱۵۴ میلیون کیلوگرم کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش صادرات کالا از این استان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری ۱۵۴ میلیون و ۱۶ هزار و ۵۸۳ کیلوگرم کالا از گمرک استان صادر شده است.

علی‌اصغر عبداللهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این میزان صادرات نسبت به نیمه نخست سال گذشته که ۵۱ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۵۱۶ کیلوگرم بود، حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

عبداللهی تصریح کرد: ارزش کالاهای صادر شده از گمرک استان در نیمه نخست سال‌جاری ۷۴ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۶۴ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲ درصد رشد دارد.

وی یادآور شد: در این مدت ۲ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۴۴۸ کیلوگرم کالا از طریق گمرک چهارمحال و بختیاری وارد شده است که ۳۵۴ درصد نسبت به نیمه نخست سال قبل افزایش دارد.

مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ارزش کالاهای وارد شده به استان در نیمه نخست سال‌جاری ۱۴ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۴۵۹ دلار بوده که از رشد ۱۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.

وی گفت: درآمدهای گمرگی چهارمحال و بختیاری در این مدت ۳۴۳ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال ثبت شده است که نسبت به ۶ ماه نخست سال قبل ۶۶ درصد افزایش دارد.

عبداللهی تاکید کرد: پرونده‌های قاچاق حوزه گمرک چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست سال‌جاری ۲۰۴ فقره به ارزش ۵۱۴ میلیارد و ۷۷۶ میلیون ریال بوده است که این پرونده‌‎ها از لحاظ تعداد ۲۵ درصد کاهش و از نظر ارزش ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، بیشتر کالاهای صادر شده از چهارمحال و بختیاری شامل انواع لوازم‌خانگی، کاشی و سرامیک، خوراک آبزیان، مغز بادام، محصولات فولادی و آلومینیومی و موکت که به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، عمان، ارمنستان و تاجیکستان صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha