۸۰ زندانی شامل محکومان نا آرامی های اخیر در همدان آزاد شدند

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: ۸۰ زندانی در پی دستور رییس قوه قضاییه از زندان های این استان آزاد شدند که در بین آنها از محکومان حوادث و ناآرامی های اخیر نیز حضور دارند.

حسن خانجانی روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: حبس زدایی یکی اولویت های دستگاه قضایی است و در همین راستا به دنبال دستور رییس قوه قضاییه با بررسی های انجام شده ۸۰ زندانی همدانی که واجد شرایط قانونی بودند آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

عمده بازداشت شدگان حوادث اخیر در ابتدای کار مشمول رافت نظام شده و با اخذ تعهد آزاد شدند با این وجود در بین زندانیان آزاد شده تعدادی از بازداشت شدگان مرتبط با اغتشاشات نیز بودند.

یک هزار و ۶۲۳ نفر در جریان ناآرامی های اخیر در استان همدان دستگیر شدند که پیش از دستور اخیر رییس دستگاه قضایی بیش از ۶۵ درصد این افراد مورد رأفت نظام قرار گرفته و با دریافت تعهد آزاد شدند همچنین برای ۲۳۴ نفر از متهمان آشوب‌های اخیر کیفرخواست صادر شد.

پس از پیروزی ملی پوشان فوتبال کشورمان، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه ضمن تبریک این پیروزی بزرگ به ملت بزرگ ایران دستور ویژه‌ای را صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه به مراجع و مراکز ذیربط قضایی دستور داد به شکرانه عنایت پروردگار و مسرت و سرور ملی حاصل از ظفرمندی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا هستند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود.

پس از این دستور ویژه مقامات قضایی استان‌های کشور اقدامات لازم جهت اجرایی شدن دستور رئیس قوه قضاییه را در دستور کار قرار دادند و تعدادی از زندانیان که در زندان‌های کشور که واجد شرایط بودند، یا آزاد شدند و یا اینکه از تسهیلات و ارفاقات قانونی برخودار شدند.

در میان افرادی که براساس دستور رئیس قوه قضاییه، از ارفاقات قانونی برخوردار شدند، بازداشت‌شدگان وقایع اخیر کشور که واجد شرایط قانونی بودند، نیز حضور دارند.

دادستان همدان تاکید کرد: یکی از اولویت های جدی مجموعه قضایی حرکت به سمت اصلاح زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به آغوش خانواده است تا با بهره مندی از ارفاقات قانونی پس از اصلاح و متنبه شدن بتوانند از عفو و تخفیف مجازات قانونی برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: توجه به اصلاح زندانیان، زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در میان خانواده های زندانیان را نیز فراهم می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha