۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84955387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در البرز ثابت ماند

کرج - ایرنا - سخنگوی ستاد مقابله با کرونا و آنفلوآنزا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: روند ابتلا به کرونا وآنفلوآنزا از هفته گذشته تاکنون در این استان ثابت مانده است.

دکتر احمد مهدوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این روزها تاحدودی شاهد کاهش نسبی ابتلا به این ۲ بیماری در البرز هستیم هر چند که آنفلوآنزا در ماه های بهمن و اسفند موج دیگری به راه خواهد انداخت.

وی افزود: رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده مهمترین اقدام برای پیشگیری از گسترش شیوع کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی در فصول سرد سال است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا و آنفلوآنزا دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: اکنون روزانه حدود ۶۷۰ مراجعه کننده به مراکز درمانی البرز شاهد هستیم که بخشی از آنها مبتلا به سرماخوردگی ، بخشی آنفلوآنزا و شمار دیگر کرونایی هستند.

وی به وضعیت رنگبندی کرونایی البرز اشاره کرد و گفت : اکنون به جز شهرستان اشتهارد که در وضعیت زرد قرار دارد، ۶ شهرستان دیگر استان البرز به وضعیت آبی بازگشته اند.

مهدوی که ریاست مرکز مدیریت فوریت های پزشکی البرز را نیز عهده دار است، افزود: اکنون ۶۳ بیمار با علائم کووید ۱۹ در بیمارستان های البرز بستری هستند ضمن آنکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه مرگ و میر کرونایی در البرز نداشته ایم .

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا و آنفلوآنزا دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: هفته گذشته فقط یک مورد فوتی کرونایی در استان البرز ثبت شد.

وضعیت واکسیناسیون کرونا

روند ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در البرز ثابت ماند

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی البرز گفت : تاکنون ۹۹ درصد جامعه هدف در البرز دز اول ، ۹۰ درصد دز دوم و ۴۵ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. وی عادی انگاری کرونا را خطرناک دانست و از مردم خواست همچنان پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک ، مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نکنند. دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگییر رعایت کنند افراد دارای زمینه بیماری حتما واکسن بزنند. افرادی که علائم دارند در قرنطبنه باشند.

گاز گرفتگی در البرز

روند ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در البرز ثابت ماند

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی البرز آمار حوادث گاز گرفتگی در ماه های مهر و آبان امسال در البرز نگران کننده توصیف کرد و گفت : کم دقتی در نصب وسایل گازسوز سبب حوادث غم انگیزی در استان شده است.

وی بدون اشاره به شمار مرگ و میرهای ناشی از انتشار گاز مونواکسید کربن گفت : امسال تعداد حادثه دیدگان ناشی از گاز مونواکسید کربن نسبت به مدت مشابه سال قبل در البرز روند افزایشی نشان می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha