۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84927549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در البرز افزایشی است

کرج – ایرنا- سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با هشدار در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد: روند ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در این استان افزایشی است.

دکتر احمد مهدوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون ۲ شهرستان کرج و نظرآباد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و پنج شهرستان دیگر استان آبی هستند.
وی تاکید کرد با توجه به اینکه اکنون ابتلا به آنفلوآنزا افرایشی است و مراقبت و پیشگیری و درمان این بیماری وجه مشترک با کرونا دارد لذا رعایت دستور العمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و اجتناب از مراکز تجمعی بدون رعایت پروتکل ها ضروری است .
 سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار داشت: ایجاد سیستم تهویه هوا مناسب در مدارس، دانشگاه ها، خانه سالمندان و سایر مکان های تجمعی از ضرورت ها است.
مهدوی گفت: در بیماری آنفلوآنزا تامین مایعات بدن و استراحت مطلق در بهبودی موثر است ضمن آنکه  اکنون میزان شیوع و دربرگیری بیماری آنفلوآنزا در کشور و البرز بالا است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: سالخوردگان، مادران باردار، افراد دارای بیماری زمینه ای مانند قلبی ، ریوی و تنفسی، کارکنان ادارات ، بیمارستان ها و مشاغل تجمعی باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.
وی تاکید کرد: دانش آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند چند روز از حضور در مدرسه معاف شوند تا  از سرایت  آنفلوآنزا به سایر دانش آموزان جلوگیری شود .
مهدوی یادآور شد: دوره نقاهت بیماری آنفلوآنزا بین هفت تا ۱۴ روز است که سه روز نخست با  علائم شدید شامل تب، آبریزش بینی و دهان و بدن درد  همراه است .
وی یادآور شد: اکنون واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها ی استان البرز موجود است و کسانی که در دوره نقاهت بیماری آنفلوانزا هستند نباید واکسن بزنند ضمن آنکه در مورد کرونا نیز مردم واکسن یادآور را تزریق کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha