۷ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84926109
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

وضعیت کرونایی چهار شهرستان گیلان زرد شد

۷ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۹
کد خبر: 84926109
وضعیت کرونایی چهار شهرستان گیلان زرد شد

رشت - ایرنا - ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گیلان حاکی از آن است که چهار شهرستان گیلان از رنگ بندی آبی کرونا خارج و به شهرهای نسبتا پرخطر "وضعیت زرد" پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس ارزیابی جدید رنگ‌بندی شهرهای کشور، رنگ آبی شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، رودسر و لاهیجان در نقشه کرونایی گیلان از رنگ‌بندی آبی خارج شده و به رنگ زرد درآمدند و تنها یک شهرستان بندرانزلی از زرد به آبی تغییر رنگ داد.

به این ترتیب شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، املش، رودسر، رودبار، سیاهکل، شفت، صومعه‌سرا، لاهیجان و ماسال در نقشه کرونایی گیلان در رنگ‌بندی زرد قرار گرفتند.

همچنین شهرستان‌های بندرانزلی، رضوانشهر، رشت، خمام، تالش، لنگرد و فومن در نقشه کرونایی استان گیلان آبی هستند.  

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می‌شوند به این معناست که در آنجا بستری روازنه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی از هفت هفته گذشته به نقشه کرونایی گیلان رسید و رنگ نارنجی خارج شد و هم اکنون هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی استان قرمز و نارنجی نیست.

طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۶۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha