۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84906414
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رنگ‌ کرونایی چهار شهرستان‌ گیلان جابجا شد

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبر: 84906414
رنگ‌ کرونایی چهار شهرستان‌ گیلان جابجا شد

رشت - ایرنا - تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیانگر جابجایی رنگ کرونایی چهار شهرستان استان گیلان، ۶ شهرستان در رنگ بندی زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر این اساس شهرستان‌های املش و صومعه‌سرا از رنگ‌بندی آبی کرونایی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفتند ضمن اینکه رودسر و لنگرود از رنگ زرد کرونایی خارج و به رنگ آبی درآمدند.

طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های املش، رودبار، سیاهکل، شفت، صومعه‌سرا و ماسال در نقشه کرونایی گیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

بر این اساس شهرستان‌های آستارا، آستانه‌ اشرفیه، بندرانزلی، رضوانشهر، رشت، خمام، رودسر، فومن، تالش، لاهیجان و لنگرود در نقشه کرونایی گیلان آبی هستند.

رنگ آبی از چهار هفته گذشته به نقشه کرونایی گیلان رسید و رنگ نارنجی خارج شد و هم اکنون هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی استان قرمز و نارنجی نیست.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می‌شوند به این معناست که در آنجا بستری روازنه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

بر اساس آمار امروز "شنبه" دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۴۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری بوده که ۶ نفر بدحال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha