تعاون روستایی مازندران آماده خرید توافقی نارنگی استان شده است

ساری-ایرنا- مدیر تعاون روستایی مازندران با بیان اینکه این تعاونی آماده خرید توافقی نارنگی استان است، گفت: با هماهنگی شرکت های تعاونی و اتحادیه باغداران هر کیلو نارنگی به صورت توافقی باقیمت ۷۵هزار ریال خریداری می شود.

سلیمان حاتم نژاد چهارشنبه شب پس از جلسه تنظیم بازار در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا ،افزود :طبق توافق با اتحادیه باغداران هر عدد نارنگی باید با وزن ۸۰ تا ۹۰ گرم  و در جعبه های هشت کیلویی بارگیری شود.

وی با ذکر این نکته که شرکت های تعاونی میوه نارنگی را پس از تایید کارشناسان طبق توافق خریداری می کنند، ادامه داد:محصول نارنگی هر روز پس خرید سر باغ  در میادین میوه و تره‌بار استان های متقاضی ارسال و عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: باغداران باید میوه نارنگی را پس از برداشت  طبق ویژگی اعلام شده در اندازه و بسته بندی سر باغ آماده داشته باشند.

حاتم نژاد قیمت توافقی ۷۵هزار ریال را نرخ کف بازار عنوان کرد و اظهار داشت :این قیمت هم برای تولید کننده با توجه به هزینه های تولید به صرفه است.

 مدیر تعاون روستایی مازندران با اظهار این که وجه خرید نارنگی حداکثر پس از ۲هفته به حساب باغدار واریز می‌شود ، ادامه داد: خرید توافقی پس از پیگیری استاندار مازندران ، رییس سازمان جهاد کشاورزی و در پی بازدید هفته گذشته شخص وزیر جهاد کشاورزی از بازار و باغ و مرکزات استان عملیاتی شده است.

مازندران دارای حدود ۱۱۵هزار باغ مرکبات است که حدود ۲۵ هزار هکتار آن باغ انواع نارنگی است. برداشت نارنگی زود رس  مازندران ا از اول  مهر ماه به صورت رسمی  شروع شد و اکنون باغداران مشغول برداشت نارنگی های دیر رس به خصوص رقم  انشو و ژاپنی هستند.

برداشت پرتقال که ۷۰درصد باغ مرکبات مازندران را تشکیل می دهداز نیمه دوم آبان ماه شروع می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha