استاندار مازندران: تا پایان دولت سیزدهم هیچ جاده خاکی در استان نخواهیم داشت

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: تا پایان عمر کاری دولت سیزدهم با اقدامات جهادی مسئولان هیچ جاده خاکی و ناایمنی در استان نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور شامگاه یکشنبه در آیین سالروز تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب به بخش چهاردانگه در مسجد اروست ساری افزود: در یکسال گذشته بخش قابل توجه از جاده های روستایی استان آسفالت شد و تا پایان دولت سیزدهم هیچ روستای خاکی در مازندران وجود نخواهد شد.

وی ادامه داد: کاهش فاصله بین دولت و مردم اولویت شخص آیت الله رئیسی است و بنده تاکنون چهار مرتبه به منطقه چهاردانگه سفر کردم چراکه خدمت عاشقانه به مردم را وظیفه خود می دانیم.

استاندار مازندران گفت: منطقه اروست به لحاظ بافت، جمعیت و طبیعت بی‌نظیر است و این منطقه باید از ابعاد مختلف مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

حسینی‌پور افزود: فعال کردن اقتصاد روستا یکی از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است و باید با برنامه ریزی اصولی روند مهاجرت معکوس جوانان روستا فراهم شود.

وی ادامه داد: وظیفه دولت آن است که در چهار دانگه بستر توسعه اقتصاد را فراهم کند تا با فراهم شدن شرایط کار، بیکاری در در روستاها ریشه کن شود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: منطقه چهاردانگه ظرفیت قابل توجهی در کشت داروهای گلخانه ای و گل محمدی دارد و جوانان منطقه با تشکیل تعاونی ها برای توسعه و رونق کار گام بردارند.

حسینی پور با بیان این که، منطقه چهاردانگه می تواند محور اصلی تولید گل محمدی شود، تصریح کرد: جوانان منطقه باید پای کار بیایند و همچنین باید شهرک دامپروری در منطقه ایجاد شود و برای توسعه این منطقه کار زیادی برای انجام دادن داریم.

وی ادامه داد: برای ایجاد تحول در منطقه باید جوانان کار را دست بگیرند و ما به جوانان با تشکیل تعاونی کمک می کنیم و از مردم منطقه می خواهم اختلافات جزئی دهیاری ها را کنار بگذارند و با همدلی روند تحقق برنامه های دولت را هموار کنند.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: بنده هرزمانی که به مناطق روستایی سفر می کنم یک انرژی مضاعفی می گیرم و دیدن چهره منور و بی‌آلایش روستائیان را برای خود افتخار می دانم.

حسینی پور افزود: مناسبت امروز ویژه است و از مجموعه سه هزار و ۶۰۰ روستای مازندران این توفیق برای اروست به وجود آمد که نائب امام زمان (عج) رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند و باعث افتخار شد.

وی ادامه داد: اگر برنامه ریزی شود که در همین روز هرساله این آیین مهم برگزار شود، بسیار ارزشمند است و اگر در خدمت مردم و مدیران باشم حتما سال های آینده هم به خدمت مردم اروست خواهم رسید.

استاندار مازندران گفت: ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت را پشت سرگذاشتیم و باید همگان از سبک زندگی معنوی این شخصیت ارزنده دیین مبین اسلام بهره بگیریم.

وی با بیان این که، در ۴۳ سال گذشته انقلاب اسلامی در مسیر پیامبر اکرم (ص) حرکت کرد و ۲۲۰ هزار شهید والامقام در مسیر حق و حقانیت و مبارزه با دشمنان اسلام به شهادت رسیدند، افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلام ناب محمدی را به معنای واقعی را به جهانیان شناساندند که بسیار ارزشمند و اکنون این اسلام الگوی جوانان آزاده جهان اسلام است.

استاندار مازندران تصریح کرد: اکنون اگر دانشمندان علمی جهان می خواهند در صنایع مختلف اقدامی کنند از جوانان انقلابی ایران کمک می گیرند که این شرایط بسیار دارای اهمیت و ارزشمند است.

وی افزود: همین جوانان انقلابی با تلاش مضاعف توانستند ایران را به جایگاه ممتاز در حوزه های مختلف برسانند و برخی دشمنان می خواهند با گول زدن جوانان و اقدامات خبیثانه جلوی پیشرفت این کشور را بگیرند اما مردم ما مقتدر هستند و در مقابل توطئه ها ایستادند.

وی ادامه داد: برخی از اغتشاشگران در روزهای گذشته قرص روانگردان و مشروبات الکلی می خوردند و برای مردم ناراحتی ایجاد می کردند و امپراتوری رسانه جهان و استکبار جهانی از آنان حمایت می کنند اما مردم مومن و پاک ایران اسلامی جلوی این اغتشاشگران را گرفتند.

استاندار مازندران گفت: دشمنان بدانند که پرچم ولایت به دست امام زمان (عج) خواهد رسید و دشمنان از کرده خود پشیمان می شوند.

ضرب الاجل استاندار مازندران برای تکمیل پل نیمه‌تمام روستای اروست ساری 

استاندار مازندران پیش از حضور در مراسم گرامیداشت سالروز تشریف فرمایی رهبر معطم انقلاب به روستای اروست، از پل نیمه‌تمام این روستا بازدید و برای تکمیل و بهره برداری از این راه دسترسی روستایی ضرب الاجل تعیین کرد.

حسینی‌پور به خبرنگاران گفت : به هیچ عنوان روا نیست اهالی روستای اروست با بیش از ۲ هزار خانوار جمعیت از راه دسترسی ایمن محروم شوند و به طور حتم مسوولان امر برای تکمیل این طرح عمرانی باید پای کار بیایند.

وی بیان کرد: عملیات ادامه ساخت پل دسترسی روستای اروست بعد از سال‌ها وقفه با تزریق اعتبار یک میلیارد تومانی از فردا آغاز خواهد شد و تا پایان امسال و یا حداکثر تا اواسط خرداد سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

راه‌اندازی شهرک دامپروری در چهاردانگه ساری باجدیت پیگیری می‌شود 

استاندار مازندران همچنین در جلسه شورای اداری استان که در روستای اروست برگزار شد، گفت: راه‌اندازی شهرک‌های دامپروری در چهاردانگه ساری با هدف ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس در منطقه باجدیت از سوی دولت سیزدهم پیگیری می شود.

حسینی‌پور شامگاه افزود: باتوجه به وجود یک واحد فرآوری شیر در شهرک صنعتی کیاسر، ایجاد شهرک دامپروری می تواند زنجیره این بخش از اقتصاد استان را تکمیل کند.

وی با بیان این که، یک واحد صنعتی دامپروری تا حداکثر یک ماه آینده در روستای اروست ساری به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: رنج مهاجرت جوانان بومی به دلیل مشکلات بیکاری نگران کننده است که باید با اشتغالزایی برای رفع این چالش اقدامات لازم را انجام داد.

استاندار مازندران با اشاره ظرفیت چهاردانگه در تولید گل محمدی، گفت : تصویب ایجاد یک واحد فرآوری گل محمدی در این روستا گامی نو برای توسعه کسب و کار در منطقه است.

به گزارش ایرنا، سفر روز گذشته استاندار مازندران به بخش چهاردانگه شهرستان ساری که با همراهی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مازندران و همچنین شماری از مسوولان شهرستان ساری صورت گرفت، با حضور در گلزار شهدا کیاسر  و ادای احترام به ۱۵ شهید این شهر آغاز شد.
حسینی‌پور همچنین پس از قرائت فاتحه به دیدار چند تن از والدین شهید حاضر در گلزار شهدا کیاسر رفت و از آنان دلجویی کرد.

دیدار با اقشار مردم چهاردانگه، بازدید از روستای اروست، بازدید از خدمات درمانی و دندان‌پزشکی گروه های جهادی به اهالی روستای اروست و حضور در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه حسینی پور به بخش چهاردانگه ساری بود.

همچنین استاندار مازندران به مناسبت فرارسیدن سالروز حضور تاریخی رهبر معظم انقلاب در روستای اروست بخش چهاردانگه ساری در ۲۴ مهرماه ۱۳۷۴، با همراهی معاونین استاندار در ویژه برنامه این آیین حضور یافت.

در این سفر همچنین مدیران با حضور در روستاهای این منطقه، مسائل و مشکلات این روستاها را بررسی کردند.

همچنین میز خدمت دستگاه های اجرایی استان در کیاسر همزمان با سفر استاندار مازندران به منطقه برای رسیدگی به مسائل مردم دایر شد.

چهاردانگه یکی از بخش‌های شش‌گانه شهرستان ساری است و بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت آن در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۷ هزار و ۳۷۶ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha