حدود ۱۸ هزار فقره درخواست وام در سفر رییس جمهور به همدان دریافت شد

همدان- ایرنا- مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری همدان گفت: ۷۲ هزار مورد درخواست مردمی از طریق مرکز سامد در سفر رییس جمهور به این استان ثبت شد که ۱۷ هزار و ۹۳۶ مورد از آن برای دریافت تسهیلات بانکی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی مرادی روز یکشنبه در شورای هماهنگی بانک های استان همدان اظهار داشت: یک هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه برای پرداخت وام به متقاضیان در نظر گرفته شد که این تسهیلات از طریق پنج بانک عامل ملی، صادرات، تجارت، ملت و رفاه کاگران پرداخت می شود.

وی بیان کرد: برای هر یک از بانک های عامل سهمی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد پیش بینی شد که از مجموع ۱۷ هزار و ۹۳۶ فقره تاکنون به یک هزار و ۱۰۳ متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری همدان ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور انتظار می رود تا پیش از رسیدن آذر ۱۴۰۱ بانک ها نسبت به تعیین تکلیف و پرداخت وام ها اقدام لازم را انجام دهند.

مرادی با بیان اینکه این تسهیلات با بازپرداخت ۶۰ ماهه است گفت: شماری از بانک های عامل به جای ۱۵ میلیون ۱۰ میلیون تومان پرداخت کرده یا از پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانه امتناع می کنند در حالیکه برای این تسهیلات دستورالعملی تهیه و در اختیار بانک ها قرار داده شده و مدیران بانکی باید طبق این دستور العمل اقدام کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری همدان نیز با بیان اینکه واگذاری طرح های تملیکی اولویت استان است گفت: ۸۵ واحد تملیکی سال گذشته در این استان داشتیم که ۱۳ مورد دارای وثیقه های غیر تولیدی نظیر زمین بود و باید نسبت به واگذاری آنها اقدام می شد.

محمود ملکیان اظهار داشت: هم اینک ۴۵ واحد با وجود تملیک از سوی بانک در اختیار صاحب واحد و تولید کننده بوده و تولید در آن جریان دارد و ۱۰ واحد نیز به طور کامل راکد و در اختیار بانک است.

وی با بیان اینکه میزان واحدهای تملیکی در همدان نسبت به نرم کشوری بیشتر است ادامه داد: از آبان سال گذشته تاکنون ۵۹ واحد تملیکی داشته ایم که ۱۳ واحد از طریق مزایده واگذار شدند و مابقی همچنان در تملک بانک ها است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری همدان گفت: سیاست واگذاری واحدهای تملیک شده از سوی بانک ها جدی گرفته شده به گونه ای که برخی مواقع برای واگذاری یک واحد تولیدی ۲ تا سه مرحله مزایده انجام شده است.

ملکیان خواستار تشکیل شعبه ویژه ای در مراجع قضایی برای فعالان اقتصادی به منظور رسیدگی به دعاوی مربوط به بخش تولید شد.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد۱۴۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر پربرکت رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha