۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۳
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84909847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محیط‌بانان گمیشان کرکس مصدوم را نجات دادند

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۳
کد خبر: 84909847
محیط‌بانان گمیشان کرکس مصدوم را نجات دادند

گرگان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست گمیشان گفت: محیط‌بانان این شهرستان در پایش زیستگاه‌های پرندگان شکاری، موفق به نجات یک بهله کرکس مصدوم و ناتوان شدند که این پرنده پس از ثبت اطلاعات ظاهری برای درمان و تیمار به اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان منتقل شد.

آقامحمد مرادی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گشت و پایش از زیستگاه های دشتی منطقه همزمان با حضور پرندگان مهاجر در منطقه گمیشان تشدید می‌شود و همه روزه محیط‌بانان و کارشناسان اداره از این مناطق رصد می‌کنند.

وی افزود: زیستگاه‌های منطقه در معرض تهدیدات گوناگونی همچون شکار غیرمجاز، فعالیت غیرقانونی در اراضی ساحلی و تخریب و تصرف منابع ملی قرار دارد که به دلیل محدودیت نیروی انسانی، امکانات و بودجه محیط زیست، برخی از این مسایل پنهان می ماند که همراهی مردم نقش بسزایی در حفظ حیات وحش به عنوان یک میراث ملی خواهد داشت.

حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان گمیشان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر به‌فرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع شده و همه ساله از اوایل تیر تا آذرماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت‌شده است.

گلستان از معدود تنفس‌گاه‌های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

به گفته مسوولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف بویژه زمستان در زیستگاه های گلستان حضور داشته و زاد و ولد می‌کنند.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha