۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84900993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرحله چهارم تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان آغاز شد

اردبیل - ایرنا - مرحله چهارم تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران - آذربایجان امروز یکشنبه در مسیر سرعین به تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرحله چهارم سی‌ و پنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین المللی ایران - آذربایجان با حضور مسئولان عالی و متولیان ورزش استان اردبیل از مقابل هتل لاله شهر گردشگری سرعین به سمت تبریز آغاز شد.

مرحله چهارم و ماقبل پایانی تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران - آذربایجان با ۱۹۷.۹ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر تور است، که بین شهرهای سرعین و تبریز برگزار می‌شود.

اکبر ورودی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) ضمن خیر مقدم گویی به میهمان و شرکت کنندگان در تور دوچرخه سواری گفت: مرحله چهارم سی و پنجمین دوره این تور با نام شهدای ورزشکار شهید کاظم و نادر دیرین مزین گشته است که این باعث فخر و مباهات ما خواهد بود که زندگیمان را در تمام مراحل به ویژه مراحل ورزشی مزین به نام شهدا کنیم.

وی نگاه به ورزش را مکمل توسعه ورزش در منطقه دانست و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت های مختلف منطقه و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های مختلف ورزشی باعث توسعه و پیشرفت ورزش منطقه خواهد شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: برگزاری برنامه های اردبیل ۲۰۲۳ ظرفیت بزرگی برای توسعه منطقه به ویژه توسعه ورزش و شناساندن ظرفیت های ورزشی استان اردبیل اعم از پیست های اسکی،قله سبلان و ظرفیت های دیگر ورزشی می باشد.
تور دوچرخه سواری ایران آذربایجان قدیمی ترین مسابقه هست که در ایران برگزار می شود و در حال حاضر شاهد برگزاری سی و پنجمین دوره بعد از دو سال وقفه که بیماری کرونا ایجاد کرده بود هستیم.

در این مراسم از برادر شهید و جانباز هشت سال دفاع مقدس "جمشید دیرین" از طرف اداره کل ورزش و جوانان، سازمان بسیج ورزشکاران،اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و مدیریت سی و پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری تجلیل و قدردانی شد.

سی‌ و پنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین المللی ایران - آذربایجان با شرکت ۶۲ دوچرخه‌سوار در قالب هشت تیم خارجی و سه تیم داخلی و در ۵ مرحله از هفتم تا یازدهم مهرماه به مدت پنج روز به میزبانی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در حال برگزاری است.

مرحله چهارم تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان آغاز شد

تیم‌های ترنگانو مالزی، پروتاچ آفریقای جنوبی، بایک‌آید آلمان، روجای اندونزی، سیدی‌آلی مراکش، تی‌سی‌سی تایلند، تارتلتو ایزورکس بلژیک و تیم ملی عراق تیم های خارجی و تیم ملی ایران، دانشگاه آزاد تبریز و آرویج شرق مازندران تیم‌های داخلی حاضر در این تور دوچرخه سواری هستند.

مرحله نخست این تور دوچرخه سواری روز پنجشنبه در مسیر ۱۵۳.۸ کیلومتری تبریز به ارومیه، مرحله دوم روز جمعه در مسیر ۱۴۸.۹ کیلومتری تبریز تا منطقه آزاد ارس (جلفا)، مرحله سوم روز شنبه در مسیر ۱۸۶.۲ کیلومتری ارس - کلیبر، مرحله چهارم روز یکشنبه در مسیر ۱۹۷.۹ کیلومتری شهر گردشگری سرعین تا تبریز و مرحله آخر (پنجم) روز دوشنبه در داخل شهر تبریز برگزار می شود.

تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان قدیمی‌ترین و یکی از معتبرترین تورهای دوچرخه‌سواری در قاره آسیا و تنها تور منطقه خاورمیانه است که از سال ۱۳۶۵ آغاز شده و در سال ۷۱ تیم‌های خارجی نیز به آن اضافه شد.

سی‌ و پنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین المللی ایران - آذربایجان با شرکت ۶۲ دوچرخه‌سوار در قالب ۱۱ تیم خارجی و داخلی و در ۵ مرحله از هفتم تا یازدهم مهرماه به مدت پنج روز به میزبانی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در حال برگزاری است و از استان اردبیل علی اصغر موسی‌زاده در این دوره از مسابقات حضور دارد.

برگزاری تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان بهترین ظرفیت برای معرفی صنعت گردشگری این خطه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha