مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش در مشهد پایان یافت

مشهد- ایرنا- مرحله نهایی بیست و دومین دوره مسابقات سراسری زنان شاغل، فرزندان و همسران کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با معرفی برگزیدگان در مشهد پایان یافت.

به گزارش ایرنا، رییس دایره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در آیین پایانی این مسابقات گفت: در بخش خانواده‌ها، نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی پدافند هوایی اول تا سوم شدند و نیروی دریایی و ستاد کل ارتش مقام چهارم و پنجم را کسب کردند.

سرهنگ مهدی میدانی افزود: در بخش بانوان شاغل نیز، نیروی زمینی عنوان نخست را به دست آورد و ستاد ارتش دوم شد و نیروی هوایی مقام سوم را از آن خود کرد و نیروی دریایی و پدافند هوایی هم چهارم و پنجم شدند.

وی ادامه داد: در مجموع این مسابقات هم، نیروی زمینی به عنوان نخست رسید. نیروی هوایی و نیروی دریایی دوم و سوم شدند و پدافند هوایی و ستاد ارتش نیز مقام چهارم و پنجم را کسب کردند.

قرآن کریم محور کارها قرار گیرد

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این آیین گفت: قرآن کریم باید معیار انجام کارها باشد و انجام بعضی کارها و ترک برخی دیگر از کارها باعث به حاشیه رفتن و مهجوریت قرآن کریم می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی افزود: ترک یادگیری، یاددهی، تلاوت و تدبر در قرآن و همچنین ترک التزام عملی به اوامر و نواهی قرآن، ترک اعتماد به درستی وعده های قرآن و ترک دفاع از قرآن در مواقع هجمه به قرآن توسط معاندان و ترویج فرهنگ قرآنی و ترک تلاش برای حفظ قرآن و ادب و آداب قرآن، باعث مهجوریت آن می‌شود.

وی ادامه داد: شبهه افکنی در جدایی ناپذیری قرآن و عترت، شبهه افکنی در تحریف قرآن، شبهه افکنی در غیر وحدانی بودن قرآن، جامعیت قرآن، مرجعیت علمی، به هم آمیختگی دین و سیاست، معجزه بودن و احکام قرآن، تفسیر به رای از جمله کارهایی است باعث به حاشیه رفتن قرآن می‌شود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تکلیف ما شناسایی توطئه ها و مقابله با آنهاست و انقلاب اسلامی تمام ظرفیت خود را به کار گرفت تا قرآن را از مهجوریت خارج کرد و این از برکات امامین انقلاب است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود ارتش در ایجاد و زمینه سازی مرجعیت قرآن پیشتاز است.

عدم توقف فعالیت‌های قرآنی در ارتش

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش هم گفت: فعالیتهای قرآنی ارتش لحظه ای متوقف نشده است و هیچ ارتشی، جز ارتش جمهوری اسلامی ایران حرکاتش برگرفته از تعالیم قرآن نیست.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد افزود: این جزء افتخارات ماست که فرمانده ما ولی فقیه است و افتخار می کنیم به عنوان سرباز ولایت در حال انجام وظیفه هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم قرآن را سرلوحه همه کارها در زندگی قرار دهیم.

در مرحله نهایی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۳۳ نفر از فرزندان پسر، ۲۳۰ نفر از فرزندان دختر، ۱۸۰ نفر از همسران کارکنان و ۱۰۶ نفر از بانوان شاغل در ارتش به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق پدافند هوایی امام رضا(ع) از پنجم شهریور به مدت چهار روز در مشهد برگزار شد.

آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان این مسابقات، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha