چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن‌کریم در مشهد آغاز شد 

مشهد -ایرنا- مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی از روز پنجشنبه با برپایی مسابقات بانوان در مهدیه امام خامنه‌ای در مشهد آغاز شد و تا ۱۳ شهریورماه نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: مسابقات بانوان در این دوره طی روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریورماه و مسابقات آقایان طی روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه برگزار می‌شود.

جعفر حسینی افزود: در بخش بانوان  ۶۵ نفر در بخش آوایی به صورت حضوری با رقبای خود رقابت می پردازند و مسابقات ۴۰ نفر از متسابقین در رشته دعاخوانی به صورت ضبط اثر صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در بخش آقایان ۱۲۱ نفر در رشته‌های حفظ کل، ۲۰، ۱۰ و ۵ جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل به صورت حضوری به رقابت می پردازند.

رییس اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: مسابقات در رشته‌های دعاخوانی، تواشیح و اذان به صورت ضبط اثر اجرا می‌شود و ۱۸۰ نفر در بخش آقایان در این رشته ها به مرحله استانی راه یافتند که داوری آن در تهران انجام شده و نتایج به استان اعلام می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۱۵ داور ملی و بین‌المللی در بخش بانوان و آقایان قضاوت این مسابقات را برعهده دارند، اظهار کرد: اختتامیه این دوره از مسابقات در روز جمعه، ۲۲ مهر همزمان با نبی مکرم اسلام، حضرت محمد(ص) برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha