۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبر: 84845087
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در همدان برگزار شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبر: 84845087
همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با هفتمین روز از ماه محرم با حضور شمار زیادی از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در اقصی نقاط استان همدان برگزار شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، این آیین معنوی و برنامه های مرتبط با آن در سوگ ۶ ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد.

مادران مومن نقاط مختلف استان همدان با در آغوش داشتن نوزادان ۶ ماهه و خردسالان خود در این آیین شرکت کرده و ارادت خود را به اهل بیت (ع) به نمایش گذاشتند.

مادران همدانی با پوشاندن لباس های خاص این آیین و بستن سربندهای سبز و قرمز منقش به نام مبارک امام حسین (ع)، حضرت علی اصغر (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در این آیین حضور یافتند.

عزاداران و شیفتگان اهل بیت (ع) همنوا با زینب کبری (س) به عزاداری پرداخته و با روی دست گرفتن نوزاد ۶ ماهه و خواندن مرثیه لالایی با شهدای دشت کربلا همدردی کردند.

برخی از کودکان نیز لباس سقایی بر تن کرده و در برخی نقاط نیز اقدام به تزیین گهواره کرده و مادران در کنار آن نوای لالایی را زمزمه کردند.

مداحی، سینه زنی و گریستن برای مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، حزن و اندوه خاصی به این مراسم بخشیده است.

مداحان اهل بیت نیز در این آیین به ذکر مصیبت و بیان وقایعی که در سرزمین کربلا روی داد، پرداختند.

همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که به یاد حضرت علی اصغر (ع) کودک شیرخواره و کوچکترین شهید حادثه کربلا توسط مسلمانان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌ شود.

اصغر رسولی مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان همدان در خصوص برگزاری این همایش گفت: ۳۰۰ عنوان برنامه برای اجرا در همایش شیرخوارگان حسینی استان در اولین جمعه ماه محرم و برای توسل به باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) برگزار می شود، پیش بینی شده است.

وی همچنین از برگزاری پویش «شیرخوارگان دیروز و سربازان امروز» خبر داد و اظهار داشت: این پویش با حضور و مشارکت فعال کودکانی که سال‌های قبل در مراسم شیرخوارگان حضور داشتند و اکنون در سنین هفت تا ۹ سالگی هستند، برگزار می شود.

خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی (ع) و برنامه های مرتبط با آن، تبیین اصل «بیداری امت اسلامی» به عنوان هدف محوری نهضت عاشورایی سیدالشهدا(ع) است.

به گفته وی، به تصویر کشیدن حادثه جانسوز کربلا، بیان اهداف قیام عاشورا، تقویت نهضت عاشورایی، بیعت مادران و اعلام آمادگی برای تربیت سربازان امام زمان (عج) از جمله دیگر اهداف برگزاری این همایش است که همه ساله در سراسر کشور و حتی برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

رسولی همچنین از برپایی نمایشگاه های فرهنگی از جمله جوانی جمعیت و فرزندآوری در حاشیه همایش شیرخوارگان حسینی خبر داد و افزود: این نمایشگاه با هدف تبیین و ترویج فرهنگ فرزندآوری و توجه جدی به اصل مهم جوانی جمعیت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حضور مادران و شیرخواران در این مراسم ما را در رساندن پیام عاشورا به جامعه بشری کمک می کند، گفت: نقطه عطف این همایش جهانی، آیین نذرنامه خوانی است که مادران در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری منجی عالم بشریت می کنند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر به عنوان یک هیات مذهبی در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد که هدف آن تعظیم شعائر اسلامی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha