۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84843318
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سوگواره «احلی من العسل» در همدان برگزار می‌شود

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبر: 84843318
سوگواره «احلی من العسل» در همدان برگزار می‌شود

همدان--ایرنا- دبیر ستاد مردمی ملت امام حسین(ع) استان همدان گفت: سوگواره «احلی من العسل» روز پنج‌شنبه(۱۳ مرداد) و همزمان با ششمین روز از ماه محرم با محوریت نوجوانان در همدان برگزار می‌شود.

«مهدی صلواتیان» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سوگواره در سال‌های اخیر با حضور پرشور جوانان و نوجوانان با هدف معرفی نقش الگویی شهدای نوجوان دشت کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن(ع) به صورت همزمان با سراسر کشور در ماه محرم برگزار می شود.

به گفته وی، در این برنامه معنوی جوانان و نوجوانان در سوگ شهادت حضرت قاسم(ع ) و شهدای کربلا با پرچم های یا حسین(ع) و سربندهای یا قاسم بن الحسن(ع) و یا حسین(ع) به اجرای برنامه سینه زنی، مرثیه سرایی، روضه و نوحه خوانی و عزاداری می پردازند.

دبیر ستاد مردمی ملت امام حسین(ع) استان همدان اظهار داشت: این سوگواره فردا(پنج شنبه) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در محوطه میدان امام خمینی(ره) شهر همدان و با اجرای برنامه های مختلف از جمله تعزیه خوانی برگزار می شود.

صلواتیان با اشاره به تاثیرات عمیق و قابل تامل تعزیه‌خوانی بر نسل جوان و افزایش آگاهی تاریخی و مذهبی مردم درباره واقعه عاشورا، افزود: مراسم تعزیه خوانی با هدف تقویت باورهای دینی، تبیین اهداف قیام عاشورا و بیان صحیح وقایع نهضت کربلا اجرا می‌شود.

سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ هیات آن در سامانه بیرق  اداره تبلیغات اسلامی استان ثبت شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha