۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبر: 84846731
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آیین عزاداری روز تاسوعا در همدان برگزار شد

۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبر: 84846731
آیین عزاداری روز تاسوعا در همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان همزمان با نهمین روز از محرم الحرام و تاسوعای حسینی با راه اندازی هیات های عزاداری، به یاد سقای دشت کربلا به سوگواری پرداختند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، هزاران نفر از مردم شهر و استان همدان در سوگ سقای تشنه لب کربلا با حضور در هیات های عزاداری حسینی و سینه و زنجیر زنی برای مظلومیت شهدای دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

خیابان های شهر همدان از صبح امروز مملو از جمعیتی بود که در قالب هیات های سینه و زنجیر زنی از جمله هیات ثارالله کولانج، سید الشهدا، هیات رزمندگان و هیات عزاداری روستای گراچقا به عزاداری و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداختند.

هیات زنجیر زنی مسیر میدان فلسطین به سمت امامزاده عبدالله همچنین میدان بعثت، آرامگاه بوعلی، خواجه رشید، خیابان شریعتی، میدان مرکزی شهر همدان و پیاده راه بوعلی را پیمودند.

عزاداران شب گذشته نیز در مساجد و تکایا و صبح امروز با حضور در هیات های عزاداری در سوگ قمر بنی هاشم نوحه " ای اهل حرم میر و  علمدار نیامد، علمدار نیامد، سقای حسین سید و سالار نیامد، علمدار نیامد" را سر دادند.

همچنین در آیین عزاداری برای بابا الحوائج حضرت ابوالفضل العباس (ع)، گروهی اقدام به نی نوازی و دمام نوازی گروهی کرده در عین حال افرادی هم با پوشیدن لباس سقایی، آب بین عزاداران توزیع می کردند.

با توجه به تاکید دانشگاه علوم پزشکی همدان به رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا، اغلب عزاداران با رعایت فاصله و زدن ماسک در این آیین حضور داشتند.

شب گذشته نیز آیین های عزاداری برای اباعبدالحسین و سقای تشنه لب کربلا در فضاهای روباز مساجد، محوطه ادارات، حیاط مدارس، فضاهای ورزشی، گلزار شهدا و باغ بهشت همدان دایر بود.

همچنین به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام مراسم میراث معنوی تعزیه خوانی حضرت عباس شنبه شب در محل باغ نظری همدان برگزار و با استقبال بی نظیر شهروندان همراه شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha