۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85176192
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در ۲۵۰ نقطه استان همدان

همدان- ایرنا- همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سومین روز از ماه محرم با حضور شمار زیادی از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرهای و مناطق مختلف استان همدان برگزار شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، این آیین معنوی و برنامه های مرتبط با آن در سوگ ۶ ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) و سایر نقاط استان برگزار شد.

مادران مومن نقاط مختلف استان همدان با در آغوش داشتن نوزادان ۶ ماهه و خردسالان خود در این آیین شرکت کرده و ارادت خود را به اهل بیت (ع) به نمایش گذاشتند.

مادران همدانی با پوشاندن لباس های خاص این آیین و بستن سربندهای سبز و قرمز منقش به نام مبارک امام حسین (ع)، حضرت علی اصغر (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در این آیین حضور یافتند.

عزاداران و شیفتگان اهل بیت (ع) همنوا با زینب کبری (س) به عزاداری پرداخته و با روی دست گرفتن نوزاد ۶ ماهه و خواندن مرثیه لالایی با شهدای دشت کربلا همدردی کردند.

برخی از کودکان نیز لباس سقایی بر تن کرده و در برخی نقاط نیز اقدام به تزیین گهواره کرده و مادران در کنار آن نوای لالایی را زمزمه کردند.

مداحی، سینه زنی و گریستن برای مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، حزن و اندوه خاصی به این مراسم بخشیده است.

مداحان اهل بیت نیز در این آیین به ذکر مصیبت و بیان وقایعی که در سرزمین کربلا روی داد، پرداختند.

همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که به یاد حضرت علی اصغر (ع) کودک شیرخواره و کوچکترین شهید حادثه کربلا توسط مسلمانان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌ شود.

۲۵۰ نقطه در استان همدان میزبان شیرخوارگان حسینی

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی ۲۵۰ نقطه استان همدان

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان همدان گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی روز جمعه(۳۰ تیرماه) در ۲۵۰ نقطه از استان همدان برگزار شد.

«اصغر رسولی» در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان با سخنرانی "محمدمهدی حاجیلویی محب" رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان، از شبکه استانی به صورت زنده پخش شد.

وی با بیان اینکه موضوع محوری سخنرانی ها در این آیین فرزندآوری و مسایل تربیتی خانواده بود، افزود: این آیین مصادف با نخستین جمعه ماه محرم در سوگ ۶ ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای استان برگزار شد.

رسولی ادامه داد: برنامه هایی از جمله روضه خوانی، گهواره گردانی، نذرنامه خوانی، مداحی، مباحث تربیتی خانواده، برای اجرا در همایش شیرخوارگان حسینی استان همدان برای توسل به باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان همدان با اشاره به اینکه نزدیک ۲۰ هزار دست لباس مخصوص این برنامه در بین شیرخوارگان استان توزیع شد، گفت: مادران مومن نقاط مختلف استان همدان با در آغوش داشتن نوزادان ۶ ماهه و خردسالان خود در این آیین شرکت کرده و ارادت خود را به اهل بیت (ع) به نمایش گذاشتند.

رسولی با بیان اینکه حضور مادران و شیرخواران در این مراسم ما را در رساندن پیام عاشورا به جامعه بشری کمک می کند، گفت: نقطه عطف این همایش جهانی، آیین نذرنامه خوانی بود و مادران در این آیین از ساعت ۱۰ صبح همزمان با سراسر کشور فرزندان خود را نذر یاری منجی عالم بشریت(عج) کردند.

وی اظهار داشت: در این آیین مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور یافته و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) کربلا به گریه، عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند و گهواره نمادین را در مجلس گرداندند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر به عنوان یک هیات مذهبی در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد که هدف آن تعظیم شعائر اسلامی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha