۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84839526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹ هزار نوآموز خراسان شمالی سنجش سلامت می شوند

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰
کد خبر: 84839526
۱۹ هزار نوآموز خراسان شمالی سنجش سلامت می شوند

بجنورد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری و سلامت جسمی و حرکتی مورد سنجش قرار می گیرند.

حسین نعمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح سنجش سلامت نوآموزان از ۲۲ خردادماه در این استان آغاز و تا پایان مرداد ماه سال جاری ادامه دارد و پیش بینی می شود که امسال ۱۹ هزار نوآموز در این طرح مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه سنجش تخصصی در خراسان شمالی مورد ارزیابی سلامت قرار گیرند و در صورت تشخیص احتمال نارسایی برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی می شوند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی ادامه داد: حدود هشت هزار نوآموز استان از ابتدای این طرح تاکنون مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد؛ ۱۳ درصد به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند که هشت درصد مشکوک به مشکل بینایی، چهار درصد با مشکل شنوایی و مابقی مشکوک به مشکل جسمی و حرکتی شناسایی شدند.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را  پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

نعمتی با بیان اینکه ثبت نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش است گفت: والدین، سنجش فرزندان خود را به روزهای پایانی طرح موکول نکنند و از اکنون برای ارزیابی مناسب اقدام کنند.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha