۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84933824
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰۵ نوآموز خراسان‌شمالی وارد مدارس استثنایی شدند

بجنورد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۹ هزار و ۵۰ نوآموز استان مورد سنجش قرار گرفتند که در نهایت با پایان این طرح ۲۰۵ نفر وارد مدارس استثنایی شدند.

حسین نعمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح سنجش سلامت نوآموزان از ۲۲ خردادماه در این استان آغاز و تا پایان شهریورماه سال جاری ادامه داشت که نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری و سلامت جسمی و حرکتی مورد سنجش قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: نوآموزان غربال شده بعد از چند مرحله در مهرماه و ابتدای آبانماه سنجش شدند و در نهایت ۱۵۹ نفر با نیازهای ویژه وارد مدارس تلفیقی شدند.  

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: از ابتدای این طرح ۱۹ هزار و ۵۰ نوآموز استان مورد سنجش قرار گرفتند که ۱۶ درصد این افراد به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.  

وی یادآور شد: از مجموع سه هزار و ۱۰۹ نفری که به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شده اند؛ یکهزار و ۸۴۴ نفر به مشکل ذهنی، ۳۸۵ نفر شنوایی، ۸۲۹ نفر بینایی و ۳۰ نفر جسمی و حرکتی و ۲۱ نفر نیز اُتیسم هستند.

نعمتی بیان کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه سنجش تخصصی در خراسان شمالی مورد ارزیابی سلامت قرار گرفتند و در صورت تشخیص احتمال نارسایی برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی شدند.

وی در ادامه هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را  پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و جلوگیری از افت تحصیلی عنوان کرد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع سه هزار و ۴۰۰ دانش آموز زیر پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند که از این تعداد هزار و ۶۰۰ نفر در مدارس استثنایی و بقیه در مدارس تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha