۱۶ درصد از نوآموزان خراسان‌شمالی به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شدند

بجنورد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۹ هزار و ۵۰ نوآموز استان مورد سنجش قرار گرفتند که ۱۶ درصد این افراد به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند. 

حسین نعمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه سنجش تخصصی در خراسان شمالی مورد ارزیابی سلامت قرار می گیرند و در صورت تشخیص احتمال نارسایی برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی می شوند.

وی افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان از ۲۲ خردادماه در این استان آغاز و تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه داشت که نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری و سلامت جسمی و حرکتی مورد سنجش قرار گرفتند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: طبق آمار این طرح که به تازگی جمع بندی شده است؛ ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر در طرح سنجش سلامت نوبت گیری کردند که ۹۹ و پنج دهم درصد سنجش شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع سه هزار و ۱۵۲ نفری که به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شده اند؛ ۹ درصد مشکوک به مشکل هوش، ۲ و نیم درصدشنوایی، چهار و نیم درصد بینایی و ۲ دهم درصد جسمی و حرکتی هستند.

نعمتی در ادامه هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را  پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و جلوگیری از افت تحصیلی عنوان کرد.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع سه هزار و ۴۰۰ دانش آموز زیر پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند که از این تعداد هزار و ۶۰۰ نفر در مدارس استثنایی و بقیه در مدارس تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha