۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85134077
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۹ هزار نوآموز خراسان‌شمالی در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند

بجنورد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۹ هزار ۵۳۸ نوآموز بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری و سلامت جسمی و حرکتی مورد سنجش قرار می گیرند.

حسین نعمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح سنجش سلامت در ۱۰ پایگاه دائمی و ثابت و ۱۱ پایگاه مدرسه ای از دیماه پارسال آغاز و تا پایان خردادماه سالجاری ادامه دارد و پیش بینی می شود که امسال افزون بر ۱۹ هزار نوآموز در این طرح مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در مجموع هفت هزار و ۷۰۱ نوآموز در بجنورد، سه هزار و ۱۰۸ نفر در شیروان، ۲ هزار و ۲۵۲ نفر در اسفراین، ۳۰۶ نفر در بام و صفی آباد، ۷۶۷ نفر در جاجرم، یکهزار و ۵۰۵ در رازو جرگلان، ۸۷۵ نفر در فاروج و ۲ هزار و ۴۶۱ نوآموز در مانه و سملقان و ۵۶۱ نفر در گرمه در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی ادامه داد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۵۹ نوآموز معادل ۷۸ درصد آنها در طرح سنجش سلامت نوبت گیری کردند.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

نعمتی با بیان اینکه ثبت نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش است گفت: والدین، سنجش فرزندان خود را به روزهای پایانی طرح موکول نکنند و از اکنون برای ارزیابی مناسب اقدام کنند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha