۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۳:۰۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84820748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: سفر بایدن به منطقه پوششی برای جنایات رژیم صهیونیستی است

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب در بیانیه‌ای در واکنش به آغاز سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه اعلام کرد که سفر جو بایدن به منطقه پوششی برای جنایات رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا از تارنمای حماس، در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین آمده است: ما سفر رئیس‌جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی و منطقه و دستور کار این سفر را که به وضوح بیانگر رویکرد مستمر واشنگتن در تداوم حمایت از اشغالگری صهیونیست‌ها و دشمنی با سرزمین ما، مردم ما و مقدسات ما و انکار حقوق مشروع مردم ما برای آزادی و استقلال است، با جدیت دنبال می‌کنیم.

حماس افزوده است: سفر بایدن به این رژیم و منطقه پوششی برای جنایات رژیم اشغالگر در کشتار، آوارگی، تبعیض نژادی، شهرک سازی و یهودی سازی سرزمین ما، مردم ما و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی ما است و مسئولیت سیاسی، قانونی و حقوق بشری نتایج و پیامدهای این سفر بر عهده دولت آمریکا است.

این جنبش از دولت آمریکا خواست دست از بی توجهی به حقوق مسلم مردم فلسطین و از جانبداری از رژیم اشغالگر که تمام منشورهای بین المللی، قوانین و قطعنامه‌های شورای امنیت را نادیده می‌گیرد، دست بردارد.

حماس همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا به مواضع آمریکا در حمایت از حقوق ملی فلسطینیان دلخوش نکند و با هرگونه مذاکرات بی فایده مخالفت کند.

این جنبش از ملت‌های عربی و اسلامی و ملت‌های آزاده جهان خواست تا با زورگویی‌ها و سیاست‌های آمریکا که امنیت و ثبات منطقه را به نفع دشمن صهیونیستی هدف قرار می‌دهد، مخالفت کنند.

حماس در پایان تاکید کرده است که مردم فلسطین، نیروهای فعال و مقاومت قهرمانانه آنها در برابر تمامی تلاش‌ها برای نقض حقوق مسلم ملی و هتک حرمت به مقدسات فلسطینیان متحد خواهند ایستاد و به مبارزه مشروع خود تا رهایی، بازگشت و تعیین سرنوشت خود، با هر وسیله‌ای ادامه خواهند داد.

سفر رئیس‌جمهور آمریکا به غرب آسیا از امروز چهارشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیرماه) آغاز شد و بر پایه گزارش‌های انتشاریافته از جزئیات برنامه سفر بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با مسئولان رژیم صهیونیستی همچون «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت و «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم، به عربستان خواهد رفت تا در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شرکت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha