رئیس شورای عالی سیاسی یمن: نیروهای مسلح برای مقابله با هر حادثه جدیدی آماده اند

تهران – ایرنا – رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: بار دیگر برپایبندی به آتش بس تاکید و اعلام می کنیم که نیروهای مسلح برای مقابله با هر اتفاق جدیدی درهوشیاری و آمادگی کامل بسر می برند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا) مهدی المشاط در سخنانی به مناسب فرارسیدن عید فطر خطاب به ملت یمن افزود: در حالی عید فطر فرا رسیده است که ملت یمن برای هشتمین سال متوالی با وحشتناکترین جنایت ها از طرف آمریکا و مزدوران سعودی و اماراتی آن روبروست.

وی اضافه کرد: دشمن با تحمیل شدیدترین محاصره از طریق جلوگیری از ورود کشتی ها به بنادر و دیگر اقدامات خصمانه باعث افزایش هزینه حمل و نقل و افزایش بهای مواد غذایی و دارویی شده است.

المشاط گفت: متجاوزان با هر اقدامی که می تواند به آتش بس اعلامی از سوی سازمان ملل متحد منجر شود مخالفت می کنند.  

وی بیان کرد: از بندهای این آتش بس ورود کشتی های حامل سوخت و از سرگیری فعالیت فرودگاه صنعا بود که پس از گذشت نیمی از زمان آتش بس همچنان این بندها که مربوط به کاهش رنج های ملت یمن بود، عملی نشده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن افزود: متاسفانه همه امتیازدهی ها و چشم پوشی هایی که به خاطر اصرار بر صلح کرده ایم با وقت کشی و سرسختی دشمن و حامیان آن ها روبرو شده است ولی ما به ملت یمن تاکید می کنیم که تلا ش های خود را برای گرفتن حقوق مسلم، پایان دادن به محاصره و بازیابی آزادی و استقلال و تسلط بر همه خاک کشور ادامه می دهیم.

المشاط اضافه کرد: از سال ۲۰۱۵ تاکنون کشورهای متجاوز بیش از ۱۲۹ میلیون بشکه نفت یمن به بهای تقریبی هفت میلیارد دلار یا چهار تریلیون ریال یمنی را به غارت برده اند و جمهوری یمن حق خود را برای بازگرداندن اموال غارت شده خود حفوظ می داند.

 وی در بخش دیگر از سخنان خود عملیات های قهرمانانه ملت فلسطین در مقابله با دشمن صهیونیستی را ستود و گفت: این عملیات ها نشان داد که جهاد، مقاومت و انواع مختلف شیوه های مبارزه تنها راه آزادی فلسطین و مقدسات است.

المشاط افزود: ایستادگی ما در کنار ملت فلسطین و همه آزادگان امت اسلامی یک موضع اصولی، انسانی، سیاسی و دینی غیرقابل تغییر است و این آمادگی را داریم که نقش فعال و عملی در آزادسازی فلسطین داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha