۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 5193
کد خبر: 84707069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هشت تن موز خارجی قاچاق در زنجان کشف شد

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۴
کد خبر: 84707069
بیش از هشت تن موز خارجی قاچاق در زنجان کشف شد

زنجان-ایرنا- رییس پلیس امنیت اقتصادی استان، از کشف بیش از هشت تن موز خارجی قاچاق خبر داد و گفت: براساس اعلام کارشناسان، ارزش تقریبی کالای کشف شده، بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ یوسف اسماعیل زاده روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان، حین کنترل خودروهای عبوری در اتوبان  زنجان – تبریز به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروهای متوقف شده هشت تن و ۹۱۰ کیلوگرم موز خارجی قاچاق  کشف شد تصریح کرد: با توقیف خودروها، متهمان دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف داروی دامی قاچاق در زنجان

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان  زنجان همچنین  از کشف ۹ هزار و ۴۸۰ دوز داروی دامی غیر مجاز قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی حین کنترل خودروهای عبوری در اتوبان زنجان - تبریز به یکدستگاه خودرو سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ اسماعیل زاده در تشریح برخی از جزئیات این خبر اظهارداشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی، در بازرسی از این خودرو ۹ هزار و ۴۸۰ دوز واکسن تب برفکی غیرمجاز قاچاق را کشف کردند.

به گفته این مقام انتظامی، کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات قاچاق را بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این راستا متهم دستگیر و با تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ اسماعیل زاده در پایان تاکید کرد: مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت های این پلیس است و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه ، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کامیون حامل ۷۸ کیلوگرم تریاک در زنجان توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان نیز از توقیف یک دستگاه کامیون با ۷۸ کیلو و۵۲۰ گرم تریاک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، پس از اطلاع از خبری مبنی بر تردد یک دستگاه کامیون حامل مواد مخدر در محورهای مواصلاتی موضوع را در دستور کار خود قرار و جهت انجام ماموریت اعزام شدند.

سرهنگ ایرج خانی پور با اشاره به اینکه خودرو مورد نظر در اتوبان زنجان - تبریز  توسط ماموران شناسایی و متوقف شد، افزود : در بازرسی از این خودرو، ۷۸ کیلو و ۵۲۰ گرم مواد مخدر ازنوع تریاک کشف شد.

وی  از دستگیری یک نفر در این ماموریت خبر داد و گفت: این فرد با  تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان تاکید کرد: مبارزه همه جانبه با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

با دستگیری یک سارق سه دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر نیز  از دستگیری سارق موتورسیکلت و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد  و گفت: با وقوع سرقت موتورسیکلت در این شهرستان ، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ابهر قرار گرفت.

 سرهنگ محمد مهدیخانی افزود: پس از بررسی میدانی و انجام تحقیقات فنی و تخصصی ، یک سارق سابقه دار شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد و متهم با مشاهده ادله و مستندات پلیسی، به سه فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه رعایت هشدارهای پلیسی نقش مهمی را در پیشگیری از سرقت ایفا می کند، تصریح کرد: شهروندان تا حد امکان ضمن پارک موتورسیکلت خود در پارکینگ حتماً به آن قفل و زنجیر مناسب بزنند.

 فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه هرگز به بهانه طول نکشیدن کار، وسیله نقلیه خود را به صورت روشن ترک نکنند اظهارداشت: از پارک کردن وسیله نقلیه خود در مکان های خلوت و تاریک  نیز به شدت خودداری کنند.

کالای قاچاق ۱۵ میلیاردی در خدابنده کشف شد

فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی و کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان خدابنده در راستای مقابله با ورود کالای قاچاق، حین کنترل خودروهای عبوری در محور قیدار - زنجان به یک دستگاه پراید مشکوک و دستور توقف دادند.

سردار رحیم جهانبخش افزود: مأموران  در بازرسی از آن ۳۲ دستگاه لپ تاپ، ۶ دستگاه گوشی آیفون و یک دستگاه تلویزیون سامسونگ کشف کردند.

وی  ارزش تقریبی این محموله را بنا بر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

برنج و سیگار قاچاق در شهرستان خدابنده کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از شناسایی و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال توسط پلیس آگاهی شهرستان خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان خدابنده در راستای مقابله با ورود کالای قاچاق، حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه خودرو مشکوک شده و دستور توقف دادند.

سرهنگ محسن غنیمتی در تشریح این خبر اظهارداشت: مأموران خودروها را متوقف و در بازرسی از این خودروها ۵۰ هزار نخ سیگار و هزارو ۴۰۰ کیلوگرم برنج خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده، ارزش تقریبی این محموله قاچاق کشف شده را بنا بر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha