۱۳۰۰ تن اقلام تنظیم بازاری در ارومیه توزیع شد

ارومیه - ایرنا - سرپرست جهاد کشاورزی و فرمانده قرارگاه امنیت غذایی ارومیه گفت: یک هزار و ۳۰۰ تن کالا از مجموع ۲ هزار و ۲۷۰ تن کالای تنظیم بازاری تخصیصی به استان در سه ماه اخیر در این شهرستان توزیع شده است.

پرویز امجدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۷۸ تن از مجموع کالاهای ذکر شده شامل برنج، روغن و مرغ اکنون در حال توزیع است.

سرپرست جهاد کشاورزی ارومیه اضافه کرد: از آذر ماه سال جاری تاکنون ۴۶۰ تن برنج هندی و ۵۹۴ تن برنج تایلندی رده (ب) و ۱۶۷ تن مرغ منجمد، ۲۴.۲۶ تن روغن صنف و ۴۵ تن تخم مرغ  در سطح شهرستان توزیع شده و برنامه ریزی برای توزیع گسترده اقلام اساسی در ایام پایانی سال و شب عید در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۹۸ فروشگاه عرضه مواد غذایی و نانوایی نیز در سطح شهرستان بازدید و ۳۷۵ متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

امجدی با بیان اینکه از ششم آذر ماه سال جاری این قرارگاه در استان آغاز بکار کرده است گفت: در حوزه کالاهای اساسی ۲ هزار ۵۰۰ مورد بازرسی از فروشگاه های زنجیره ای و توزیع مواد غذایی صورت گرفته که در یک هزار و ۷۳۷ بازدید ۳۵۷ فقره پرونده با ارزش ۲ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی یادآور شد: از دوم اسفند جاری و تحویل بازرسی حوزه آرد و نان به این قرارگاه، ۴۰۴ مورد بازرسی انجام و ۱۱۱ پرونده به ارزش یک هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال برای متخلفین تشکیل شده است.

امجدی با اعلام افزایش شیفت های بازرسی با نزدیک شدن به ایام پایانی سال افزود: به منظور رصد و پایش بازار و مبارزه به هر گونه گران فروشی، کم فروشی و احتکار هر گونه کالای اساسی، با همکاری فرمانداری شیفت های بازرسی افزایش می‌یابد.

شهروندان آذربایجان غربی نیز مانند سایر نقاط کشور در هفته های پایانی سال تمایل به خرید مایحتاج ایام عید دارند که تشدید بازرسی نیز به تبع آن در راستای جلوگیری از گران‌فروشی و کم فروشی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha