وزیر انرژی امارات: به توافق اوپک درباره تولید نفت پایبند هستیم

تهران- ایرنا- سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی چهارشنبه شب گفت که ابوظبی به توافقات تولید نفت در اوپک پایبند است.

به گزارش ایرنا از رویترز، المزروعی در توییتی نوشت: امارات به توافق اوپک و مکانیسم ماهانه آن برای کنترل تولید متعهد است.

پیش تر «یوسف العتیبه» سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن گفته بود که ما افزایش تولید نفت در اوپک را ترجیح می‌دهیم و به زودی اوپک را تشویق به افزایش تولید خواهیم کرد.

در همین حال روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که ابوظبی تحت فشار آمریکا مواضع خود در قبال عدم افزایش تولید را تغییر داده است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع اوپک نوشته که تغییر موضع امارات در مورد حجم تولید نفت ناگهانی است و در داخل اوپک مورد بحث قرار نگرفته است.

یک مقام سعودی نیز به وال استریت ژورنال گفته است که موضع امارات در مورد افزایش تولید نفت با ما هماهنگ نبوده و به اوپک گزارش نشده است.

همچنین وزیر خارجه امارات روز چهارشنبه با همتای آمریکایی خود درباره روابط دوجانبه و بحران اوکراین به صورت تلفنی گفت‌ وگو کرد.

گفت‌ وگوی تلفنی بین وزرای خارجه امارات و آمریکا یک روز پس از انتشار گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» درباره اینکه «محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی از صحبت با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خودداری کردند»، صورت گرفته است.

این روزنامه آمریکایی همچنین گزارش داد که بن سلمان و بن زاید هفته گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و همچنین با ولادیمیر زلنسکی گفت‌ وگو کردند.

به نوشته این نشریه، امارات و عربستان سعودی از افزایش تولید نفت خودداری کرده و به طرحی که «اوپک» و گروهی از تولیدکنندگان به رهبری روسیه تایید کرده‌اند، پایبند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha