دریافت کنندگان ۲ دُز واکسن کرونا در آذربایجان غربی به ۸۰ درصد رسید

ارومیه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ۸۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این رقم روز به روز با توجه به همراهی مردم، رو به افزایش است.

محمدامین ولیزاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر در آذربایجان غربی ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین حدود ۲۸۰ هزار نفر با تزریق دز نخست، در صف دریافت دز دوم قرار دارند که از افرادی که زمان دز دوم آنان فرا رسیده می خواهیم در مراکز واکسیناسیون حضور یابند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین پوشش دُز اول این واکسن در استان به ۹۰.۲ درصد رسیده که امیدواریم این رقم نیز روز به روز افزایش یابد.

وی با اشاره به تزریق دُز سوم واکسن به حدود ۵۲۱ هزار نفر در استان ادامه داد: پوشش دُز سوم، همچنان کمتر از انتظار است و از افراد واجد شرایط دریافت این دُز تقاضا داریم تا هر چه سریعتر برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

ولیزاد علت پایین بودن پوشش دُز سوم واکسیناسیون کرونا را اطمینان افراد از ایجاد ایمنی ۲ دُز دریافتی اعلام کرد و گفت: دُز اول واکسن تاثیر چندانی در پیشگیری از بیماری نداشته بلکه دُز دوم و در صورت لزوم دُز سوم باعث پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری می شود.

وی تاکید کرد: حتی در صورت دریافت هر دو دُز و یا هر سه دُز نباید اطمینان حاصل کنیم که دیگر مبتلا به این بیماری نخواهیم شد بلکه در صورت دریافت دُز دوم و در صورت نیاز دُز سوم شدت ابتلا به این بیماری کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha