۷۰ درصد مردم آذربایجان‌غربی ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این رقم روز به روز با توجه به همراهی مردم، رو به افزایش است.

محمدامین ولیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین پوشش دُز اول این واکسن در آذربایجان غربی به بیش از ۸۵.۲ درصد رسیده که امیدواریم این رقم نیز روز به روز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار، پوشش دُز اول واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در آذربایجان غربی ۸۰ درصد و پوشش دُز دوم برای این گروه سنی  ۵۲.۴ درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به تزریق دُز سوم واکسن به بیش از ۳۰ هزار نفر در استان ادامه داد: پوشش دُز سوم، پایین است و از افراد واجد شرایط دریافت این دُز تقاضا داریم تا هر چه سریعتر برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

ولیزاده علت پایین بودن پوشش دُز سوم واکسیناسیون کرونا را اطمینان افراد از ایجاد ایمنی ۲ دُز دریافتی اعلام کرد و گفت: دُز اول واکسن تاثیر چندانی در پیشگیری از بیماری نداشته بلکه دُز دوم و در صورت لزوم دُز سوم باعث پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری می شود.

وی تاکید کرد: حتی در صورت دریافت هر دو دُز و یا هر سه دُز نباید اطمینان حاصل کنیم که دیگر مبتلا به این بیماری نخواهیم شد بلکه در صورت دریافت دُز دوم و در صورت نیاز دُز سوم شدت ابتلا به این بیماری کاهش خواهد یافت.

وی افراد واجد شرایط دریافت دُز سوم را طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، افراد بالای ۶۰ سال، افرادی که دارای بیماری های نقص سیستم ایمنی هستند و کارکنان بهداشت و درمان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود چهارمیلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha