۴ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 2058
کد خبر: 84589538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسن کرونا به اندازه کافی در خراسان رضوی موجود است

مشهد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که ذخیره واکسن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در شرایط مطلوبی است از تمامی گروه های هدف که تا کنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند خواست در اسرع وقت واکسن کرونای خود را تزریق کنند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد علی کیانی با بیان این که در حال حاضر واکسیناسیون دز سوم کرونا علاوه بر سالمندان و بیماران خاص، برای گروه های هدف بالای ۱۸ سال نیز در تمامی مراکز واکسیناسیون در حال اجراست تصریح کرد: در شرایط حال حاضر با توجه به شناسایی موارد ابتلا به سویه اومیکرون در سطح کشور، بهترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری دریافت دز سوم این واکسن است.

وی ادامه داد: علایم این سویه همانند یک سرماخوردگی است و تب، تعریق به ویژه در شب هنگام، خارش گلو، سرفه های خشک، سردرد، دردهای عضلانی از علایم این بیماری محسوب می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اوجگیریهای کرونا نباید به سمت مسایل خوشبینانه رفت و هر گونه علایم شبیه به سرماخوردگی باید ابتلا به کرونا تلقی شود مگر اینکه با انجام آزمایش خلاف آن ثابت شود.

کیانی افزود: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا، در هر جهشی که رخ داده است میزان سرایت پذیری افزایش یافته است و شرایط سرایت پذیری اومیکرون پنج برابر بیشتر از کرونا دلتاست.

وی با بیان این که به دلیل سرایت پذیری بالای اومیکرون رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از ایجاد شرایط اوجگیری پنجم کرونا بسیار مهم و ضروری است اضافه کرد: هر چند که ایجاد علایم خفیف تا متوسط در اومیکرون بیشتر است و درصد مرگ و میر نیز بسیار کمتر است اما باید توجه داشت زمانی که قدرت سرایت پذیری بالا باشد به همان میزان تعداد موارد شدید ابتلا به این بیماری نیز بیشتر می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا در تمامی افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن آنها گذشته است امری بسیاری مهم است که باید به آن توجه شود.
به گزارش روز جمعه ایرنا از وبدا، تا کنون ۵۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۵۷۱ دُز اول، ۵۰ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۳۹۷ دُز دوم و پنج میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۳۶ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۵ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۰۴ دُز رسیده است.

در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز سوم دی ماه  ۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۳۰۶ تن رسید.

در حال حاضر ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهر کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha