محشر در مشهد الرضا(ع)/ سوگواران رئیسی به نزدیکی حرم رضوی رسیدند

مشهد- ایرنا- جمعیت میلیونی تشییع‌ و بدرقه کنندگان پیکر شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی پس از چند ساعت همراهی با خودرو حامل پیکر آن عزیز سفر کرده، فرزند این سرزمین را به نزدیکی حرم مطهر رضوی رساندند تا انیس النفوس وی را در آغوش گیرد.

به گزارش ایرنا، این است رسم دلدادگی، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی پیکر خادم الرضا را در حالی به نزدیکی درهای بارگاه منور رضوی رسانده‌اند که گویی عاشورای دیگری برپا است و عزاداران در عزای حسین (ع) و خاندانش ضجه زنان بر سر و سینه می‌زنند. امروز محشری در مشهد به پاست که پیر و جوان، زن و مرد برای خادم ملت سوگواری می‌کنند.

سوگواران آیت الله رئیسی در میان فشارهای ناشی از حضور انبوه جمعیت و گرمای هوا، چشمان اشکبار خود را به گلدسته‌های حرم مطهر رضوی دوخته‌اند تا فقط مسافر را به مقصد برسانند، هیچ چیز مانع این سیل خروشان به سمت حرم رضوی نمی‌شود چون با وجود دشواری مسیر، مقصد مشخص و عزم برای رسیدن به آن جزم است.

در میان جمعیت مشایعت کننده سید محرومان از هر قشری آمده‌اند، هنرمند، تاجر، کارمند، کارگر، مدیر، دانش آموز، دانشجو، معلم، مهندس، حتی سفیران و نمایندگان برخی از کشورهای خارجی و آنهایی که رئیسی، دست دوستی ملت ایران را به سوی‌شان دراز کرده بود، آمده‌اند تا ابراهیم را به رضا(ع) برسانند.

امروز عمده نوحه‌های عزاداران رئیسی بوی "فلسطین" ‌می‌داد، همان فلسطینی که او آرزوی آزادی‌اش را از چنگال اشغالگران ‌فریاد زده بود و امروز تشییع کنندگان، سخنان او را برای جهان تکرار می‌کردند. همه می‌خواستند با حضور میلیونی خود در مراسم پیکر رییس جمهور شهیدشان، محبوبیت آرمان های این فرزند ارزشمند ایران را به رخ جهانیان بکشانند.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رییسی، خادم‌الرضا (ع)، هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و ایشان به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله سیّد ابراهیم رییس‌الساداتی معروف به رئیسی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

آیین تشییع پیکر آیت الله سیدابراهیم رئیسی، شهید جمهور هم اکنون در خیابان امام رضا (ع) مشهد مقدس در حال برگزاری است و قرار است پیکر ایشان در حرم امام هشتم (ع) به خاک سپرده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha