برای تزریق دُز یادآور واکسن کرونا به مادران باردار منتظر تصمیم وزارت بهداشت هستیم

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تزریق دز یادآور واکسن کرونا به مادران باردار به دلیل حساس بودن وضعیت آنان، توسط کمیته علمی وزارت بهداشت در دست بررسی است و منتظر تصمیم این وزارتخانه هستیم.

دکتر محمد احمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون کمیته علمی و اختصاصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص عوارض تزریق دز یادآور مادران باردار در کشورهای دیگر در حال بررسی و مطالعات علمی هستند که در صورت تایید عدم عوارض برای مادران باردار دستور انجام واکسیناسیون دزیادآور برای این گروه نیز ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستم ایمنی مادران باردار ضعیف است و این گروه آسیب‌پذیرتر هستند، لذا تا زمان ابلاغ از سوی وزارت بهداشت مبنی بر تزریق دزیادآور مادران باردار، این گروه باید تمامی پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شو و ضدعفونی کردن دست ها و عدم حضور در اماکن شلوغ را رعایت کنند و در صورت مشاهده علائم مشکوک ابتدا با سامانه ۱۹۱ یا ۴۰۳۰ تماس حاصل کنند.

دکتر احمدیان بیان کرد: از زمان شروع واکسیناسیون مادران باردار تاکنون ۸۸ درصد مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول، ۸۰ درصد دُز دوم و  ۳۶ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی گفت: در میان شهرهای حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین میزان تزریق واکسن کرونا متعلق به باخرز با ۹۷ درصد مادران باردار بوده است و پس از آن کلات، سرخس و کوهسرخ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر دز یادآور واکسن کرونا به مادران باردار تزریق نمی‌شود و از مادران باردار می‌خواهیم که تنها برای دریافت دُزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

احمدیان گفت: به مادران باردار توصیه می‌کنیم، خروج غیر ضروری از منزل نداشته باشند و در صورت لزوم استفاده از ماسک در کنار رعایت تمامی نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مناسب را جدی بگیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha