تاکنون سه هزار نفر از پرستاران مشهد واکسن یادآور کرونا را دریافت کرده‌اند

مشهد- ایرنا- مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون سه هزار نفر از کادر درمان این دانشگاه، دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون سایر پرستاران نیز در حال انجام است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر امیر رضا صالح مقدم افزود: با توجه به آماده باش ویژه کرونایی در تمام سطوح بیمارستانی همزمان با موج هفتم کرونا، هم اکنون ۱۱ هزار پرستار شاغل در این دانشگاه آماده خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی هستند.

وی ادامه داد: بدین منظور برنامه های بازآموزی در راستای افزایش مهارت های مراقبتی در حوزه بیماران عفونی و تنفسی در دستور کار قرار گرفته است تا پرستاران با دانش و مهارت لازم کار مراقبتی از بیماران کرونایی را در مرحله تریاژ و اورژانس، بستری و بخش‌های ویژه انجام دهند.

این عضو قرارگاه مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی افزایشی است، افزایش توزیع لوازم حفاظت فردی از جمله، گان، دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بر حفظ سرمایه‌های انسانی مقابله با کرونا بسیار جدی است لذا در این راستا بیش از ۲۰ پایگاه برای واکسیناسیون کادر درمان در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه راه اندازی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha