مدیریت شهری مشهد نباید اقدامی بدون پشتوانه پژوهشی انجام دهد

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: هیچ اقدامی نباید در شهرداری و شورای شهر بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی به اجرا گذاشته شود.

حسن موحدیان روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اگر اقدامات مبتنی بر پژوهش باشد، یقینا هزینه‌های بعدی آن کاهش می‌یابد.
وی اضافه کرد: پژوهش به معنی فکر، تعقل و تدبر قبل از هر اقدام دیگری است و چنانچه کاری در مدیریت شهری و شورا بدون پژوهش انجام شود، سرمایه مردم حیف و میل خواهد شد.
موحدیان خاطرنشان کرد: البته در مواردی نیز پژوهش‌های خوبی صورت گرفته که به اجرا درنیامده‌است، نظیر حوزه حمل و نقل و سوخت که در خصوص سوخت مازوت و آلودگی ناشی از آن پژوهش‌های خوبی انجام شده اما همچنان این سوخت در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود و آلودگی جدی برای شهر ایجاد می‌کند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: پژوهش باید به عمل تبدیل شود.
موحدیان با تاکید بر رعایت قانون در حوزه شهرسازی، افزود: شهر باید با اصول شهرسازی و در چهارچوب قوانین ساخته شود و خلاف قوانین نباید عمل کرد.
موحدیان افزود: چنانچه طرحی قانونمند در حوزه شهری برای تسهیل امور شهروندان ارائه شود، شورای شهر از این طرح حمایت می‌کند.
طی ۲۶۰ روز سپری شده از سال، کلانشهر مشهد تنها ۷ روز هوای پاک را تجربه کرده است، در حالی که این شمار در مدت مشابه پارسال ۳۶ روز بوده است و امسال روزهای با هوای سالم مشهد نیز ۱۹۱ روز بود که در سال گذشته این عدد ۱۹۲ روز ثبت شده بود.
شمار روزهای دارای هوای ناسالم مشهد امسال ۲ برابر افزایش داشته است و در حالی که پارسال ۳۱ روز در این حالت تجربه شده، امسال این عدد به ۶۰ روز افزایش یافته است.

امسال شمار روزهای بسیار ناسالم مشهد با افزایش ۲ برابری نسبت به پارسال به ۲ روز رسیده است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha