۱۵۰ هزار فرصت شغلی با مشارکت بسیج در کشور ایجاد می‌شود

اراک - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: دولت ایجاد یک میلیون شغل را برای هر سال در کشور هدفگذاری کرده که از سال آتی تحقق ۱۵۰ هزار فرصت شغلی با مشارکت بسیج سازندگی محقق می‌شود.

سردار «محمد زهرایی» عصر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: رویکرد بسیج سازندگی، ایجاد و تثبیت فرصت‌های شغلی است که با مدنظر قرار دادن راهبردهای اقتصاد مقاومتی منجر به کسب و کار کوچک شود.
وی بیان کرد: ۱۲ هزار فرصت شغلی پارسال از سوی این نهاد انقلابی ایجاد شده که امسال این شاخص به ۶۷ هزار فرصت شغلیافزایش یافته است و امید می‌رود که با استمرار تبصره ۱۶ در مجلس شورای اسلامی مبنی بر بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره، بتوان این میزان بستر شغلی را در پهنه کشور فراهم کرد.

مسئول بسیج سازندگی کشور اظهار داشت:  ۲۶ هزار صندوق قرض‌الحسنه با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو اکنون با سرمایه‌گذاری مردم ایجاد شده که در این راستا نیز یک‌هزار و ۲۰۰ تعاونی فعال شده است.
سردار زهرایی عنوان کرد: سه هزار میلیارد تومان از گردش مالی سرمایه مردم  در قالب فعال شدن این صندوق‌های قرض‌الحسنه حاصل شده که تلاش می‌شود به عنوان نهاد تسهیلگر، میان صندوق‌ها و کارگاه‌های اشتغال‌، زنجیره اشتغال خرد را لحاظ کرد و با بانک‌ها و نهادها در این خصوص تعامل گسترده‌تر داشت.

وی تصریح کرد: ماهیت بسیج سازندگی را گروه‌های جهادی تشکیل می‌دهند و جریان جهادی در گام دوم انقلاب به بسیج سازندگی واگذار شده است.
مسئول بسیج سازندگی کشور بیان داشت:  ۸۰۰ هزار جوان جهادگر کشور در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند و این در حالی است که اکنون تهاجم فرهنگی هوشمند، فضای روانی و مجازی و کمپین فشار حداکثری در جامعه از سوی دشمن علیه ایران  مشهود است.
سردار زهرایی خاطرنشان کرد: مدت زمان طرح جامع محرومیت‌زدایی برای پنج سال هدفگذاری شده و رویکرد دولت سیزدهم  که مردمی و محرومیت‌زدایی است شتاب بیشتری گرفته است و  در روستاها نیز تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و مسکن محرومان در اولویت اقدامات قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha