امام جمعه کرمانشاه: خُلق عظیم پیامبر (ص) سرمایه تمام انسان‌ها است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه،از وجود پیامبر اسلام (ص) به عنوان خلاصه کائنات و هستی یاد کرد و گفت: خُلق عظیم پیامبر (ص) که خداوند متعال به آن اشاره می فرمایند، بالاترین سرمایه انسانیت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه به مناسبت هفته وحدت در نشست با بانوان فرهیخته تقریبی استان با عنوان «زن، خانواده، مساوات و همدلی» افزود: وقتی خداوند، پیامبر(ص) را به عنوان خلاصه تمام کائنات و هستی معرفی می فرمایند، بالاترین تعریف از نبی مکرم اسلام (ص) است.

وی اظهار داشت: خداوند پیامبر (ص) را به عنوان خُلق عظیم معرفی می کند، چون حضرت ایشان نهایت مهربانی و عطوفت برای مسلمین است، هرچند تمام جنبه های زندگی پیامبر(ص) مهم و ارزشمند است، اما خداوند اشاره به خُلق عظیم ایشان دارد، چون قابل تأمل است بدانیم در چه دوره و زمانی پیامبر(ص) دارای این اخلاق آسمانی بود.

آیت الله علما تأکید کرد: باید دید پیامبر (ص) چگونه توسط خداوند تربیت شده که این همه عظمت در جامعه ساری می شود، پیامبر(ص) آمد و دست ما را گرفت و به همه ما کمک کرد، یعنی ایمان بالله را که گذشتن از خود است، به ما آموزش داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت خُلق خوش در خانواده تصریح کرد: در روایت داریم لبخند زدن به خانواده همانند صدقه دادن است، پیامبر (ص) آمد و درهای متعدد انسانی و ایمانی و ترقی را به روی ما باز کرد و فرمود: «گرامی ترین شما نزد خدا با تقوی ترین شما است».

وی اظهار داشت: این عظمت تقوی را خدا و رسول خداوند به ما آموزش دادند و این بزرگترین سرمایه یک مسلمان برای دنیا و آخرت او می تواند باشد.

هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت، تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است. هفته وحدت در سال ۱۳۶۰ توسط امام خمینی (ره) به این نام شناخته شد.

استان کرمانشاه دارای ۲ میلیون نفر جمعیت است که بیش از ۲۳ درصد آنها را برادران و خواهران اهل تسنن تشکیل می دهند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha