امام جمعه کرمانشاه: علمای دین باید با هم متفق باشند 

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: علمای دین به عنوان وارثان انبیای الهی باید در تمام کشورهای اسلامی با هم متفق و نزدیک باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز سه شنبه در آیین جشن وحدت که به همت امام جمعه شهرستان پاوه و با حضور شخصیت های استان برگزار شد، افزود: اگر امروز علمای دین باید به‌هم نزدیک و حول محور دین روشنگری نمایند به واسطه این است که علما وارثان پیامبران می باشند.

وی با اشاره به عظمت و اهمیت اسلام اظهارداشت: مهم است که همه ما بتوانیم اسلام را معرفی کنیم، زیرا اسلام دین پیامبر خاتم (ص) است و باید بدانیم سخنان عادی پیامبر اسلام (ص) با تکیه به وحی بود. لذا زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص) برای همه ما حجت است.  

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: امام راحل چون سر سفره اسلام رشد و نمو پیدا کرده بود، لذا تمام تصمیمات حکومتی خود را با توجه به اسلام انجام می داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز شرق و غرب برای تعالی انسان به بن بست رسیده اند و فقط اسلام است که با اتکا به وحی برنامه دارد چون  اسلام با منطق و فطرت عالی ترین مضامین را دارد، اگر ما محتوی و قدرت و توان علمی نداشته باشیم نمی توانیم استدلال داشته باشیم و موازنه قدرت را نمی توانیم به نفع خودمان تغییر دهیم.

وی در خصوص اهمیت وحدت و سیر تاریخی آن بیان داشت: از دیرباز یعنی زمان شیخ طوسی تا به امروز بر محور وحدت سخن ها گفته اند و امام راحل آمد تمام این برنامه ها را کاربردی کرد و وحدت را نمود عینی بخشید.

امام جمعه کرمانشاه، پیرامون اهمیت تذکرات علمای دین گفت: تذکر در سیره پیامبر و معصومین(ع) بوده است زیرا بسیار مهم است تذکر برای رسیدن به وحدت و این که وحدت عظمت مسلمین را متجلی می کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: اسلام سرمایه داراست، قوت دارد، محتوی دارد، لذا این همه عظمت که متصل به آسمان است باید با آموزش و روشنگری علما برای مردم و بخصوص جوانان اعلام شود.

آیت الله علما پیرامون عظمت جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر می بینیم امروز ایران اسلامی ابرقدرت شده متکی به اسلام است و این قدرت اسلام است که خود را در برنامه های جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد.

وی پیرامون اهمیت اسلام و ضرورت تبلیغ همه جانبه آن اظهار داشت: باید ما علما برای حفظ اسلام و عظمت اسلام اهل خطر کنیم، باید برای اسلام جان خود را فدا نماییم.

هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت، تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است. هفته وحدت در سال ۱۳۶۰ توسط امام خمینی (ره) به این نام شناخته شد.

استان کرمانشاه دارای ۲ میلیون نفر جمعیت است که بیش از ۲۳ درصد آنها را برادران و خواهران اهل تسنن تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha