۳۰ هزار واکسن کرونا رسید/ کاهش سن واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با افزایش واردات واکسن کرونا به کشور، سهم خراسان جنوبی از محموله‌های جدید افزایش یافته است و این بار ۳۰ هزار دُز واکسن سینوفارم وارد استان شد.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز دوشنبه اعلام کرد: با ورود این محموله جدید، تعداد واکسن کرونا تحویلی به استان برای تزریق نوبت اول و دوم به ۴۸۶ هزار و ۴۲۲ دز رسید.

وی افزود: تاکنون ۲۳۸ هزار و ۴۱۴ نفر در استان خراسان جنوبی دز اول تزریق واکسن کرونا را انجام داده‌ و ۱۴۴ هزار و ۶۶۲ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند که مجموع واکسن‌های تزریق شده در این استان به ۳۸۲ هزار و ۵۴۲ دز رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: میزان واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی روز شنبه بیستم شهریور ماه به ۹ هزار و ۶۶۲ نفر رسید که رکورد جدید و خوبی محسوب می‌شود.

وی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی سه تا چهار مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در استان خبر داد و گفت: اگر سهم واکسن تحویلی به خراسان جنوبی در محموله‌های جدید افزایش قابل توجهی داشته باشد، مراکز تجمیعی جدید در چرخه تزریق واکسن فعال خواهند شد.

دهقانی با بیان اینکه میزان واکسیناسیون در استان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: پوشش واکسیناسیون دز اول در کشور برای جمعیت هدف بالای ۱۸ سال به ۳۶.۳ درصد رسیده و این میزان برای استان خراسان جنوبی ۴۱.۴ درصد است.

وی تصریح کرد: این میزان برای پوشش دز دوم واکسن در کشور به ۱۹.۳ رسیده و در استان خراسان جنوبی ۲۵ درصد جمعیت هدف دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

واکسیناسیون در خراسان جنوبی به بالای ۳۲ سال رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سن پوشش واکسیناسیون در استان سه سال دیگر کاهش یافته است و از روز گذشته، سامانه salamat.gov.ir برای ثبت‌نام همه افراد ۳۲ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۸ و قبل از آن) باز شد.

وی با اشاره به اینکه امکان ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای متولدین ۱۳۵۸ و قبل از آن در استان‌های سراسر کشور فراهم شده است افزود:  این سامانه در خراسان جنوبی برای تمامی افراد بالای ۳۲ سال (متولدین ۱۳۶۸ و قبل از آن) که ساکن استان هستند و پرونده بهداشت دارند، فعال است.

دهقانی با اظهار اینکه واکسیناسیون دانشجویان و طلاب سراسر کشور نیز آغاز شده است گفت: رانندگان تاکسی‌های اینترنتی (۳۰ سال به بالا)، بیماران نادر و معلولان اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی، استادان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، معلمان، هنرمندان، خبرنگاران و کارکنان حمل‌ و نقل عمومی می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه واکسناسیون کرونا نقشی بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا و کاهش موارد بستری و مرگ و میر این بیماری دارد افزود: از هم‌استانی‌ها که در گروه جدید هدف واکسیناسیون قرار دارند، درخواست می‌شود قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون و اخذ نوبت، در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

در حال حاضر سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مرکز استان شامل پردیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واقع در خیابان معلم، مجتمع رفاهی غدیر در خیابان پاسداران و سوله مدیریت بحران شهرداری در بلوار شعبانیه از ساعت ۸ تا ۲۱ آماده تزریق واکسن کرونا هستند.

واکسن‌های تزریق شده در خراسان جنوبی از نوع سینوفارم، آسترازنکا، بهارات، اسپوتنیک وی و کوو ایران برکت بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha