۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳
کد خبر: 84452664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشته شدن ۲ نظامی عراقی در حمله داعش

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳
کد خبر: 84452664
کشته شدن ۲ نظامی عراقی در حمله داعش

تهران – ایرنا – در حمله شب گذشته عناصر گروه تروریستی داعش در مرز استان های دیاله و صلاح الدین ۲ نظامی عراقی کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از منابع عراقی، داعش شامگاه شنبه به منطقه ای امنیتی میان استان های دیاله و صلاح الدین در شمال و شرق بغداد، پایتخت حمله کرد.

بر پایه این گزارش، در شبیخون تروریست ها به نیروهای امنیتی عراق دو پلیس کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

«حمزه ریاض»، شهردار الضلوعه در این باره به وبگاه « شفق نیوز» گفت که در نتیجه حمله گروه تروریستی داعش به نقطه امنیتی تحت اداره مشترک پلیس فدرال و هنگ فوریت های پلیسی در منطقه مرزی «الصندقیه» واقع در شمال غربی استان دیاله و جنوب شرقی صلاح الدین دو پلیس فدرال کشته و هفت نفر از نیروهای هنگ فوریت های پلیسی زخمی شدند.

وی اظهار کرد که عناصر داعش با سلاح تک تیرانداز به این منطقه امنیتی حمله و نیروهای پلیس را هدف گرفتند.

مناطق جنوبی استان صلاح الدین و شمال غربی دیاله به سبب وجود زمین های پست و بلند و ناهمواری از مراکز عمده حضور هسته های خفته داعش به شمار می رود.

عراق پس از حدود سه سال و نیم در سال ۲۰۱۷  با پیروزی بر تروریست ها، پایان موجودیت داعش را اعلام کرد؛ اما با این وجود همچنان این گروه در هسته های مخفی و چند نفره به فعالیت های ایذایی خود ادامه می دهد.

نیروهای نظامی و امنیتی عراق در کنار الحشد الشعبی عملیات های متعددی را در مناطق مختلف این کشور برای شکار عناصر باقیمانده داعش انجام می دهند.

برخی آمارها از حضور نزدیک به شش هزار داعشی در هسته های خفته، فعال و نیمه فعال در عراق خبر می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha